ادامه فعالیت مدارس قرآن در سال آینده/ خراسان رضوی در مسابقات سراسری قرآن پیشتاز بود
کد خبر: 2931991
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کفاش عنوان کرد:

ادامه فعالیت مدارس قرآن در سال آینده/ خراسان رضوی در مسابقات سراسری قرآن پیشتاز بود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه در سال آینده مدارس قرآن‌ مثل سال‌های گذشته همچنان پا برجا هستند، گفت: امسال مسابقات قرآن ‌نسبت به سال گذشته به مراتب با‌شکوه‌تر ‌و به‌صورت جریان‌ساز در استان‌ها برگزار شد که خراسان رضوی در آن ‌پیشتاز بود.

حمید‌رضا کفاش، معاون پرورشی آموزش و پرورش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی از جذابترین و نخستین فعالیت‌های آموزش پرورش است‌، اظهار کرد: در سال آینده مدارس قرآن‌ مثل سال گذشته همچنان پا برجا هستند.

وی در‌باره مسابقات قرآنی بیان کرد: امسال مسابقات قرآن‌ نسبت به سال گذشته به مراتب با‌شکوه‌تر ‌و به‌صورت جریان‌ساز در استان‌ها برگزار شد که خراسان رضوی در این مسابقات ‌پیش‌تاز بود.

کفاش با بیان این‌که امسال دو فعالیت جدید در عرصه قرآنی آموزش پرورش در حال اجرا است، گفت: امسال حفظ موضوعی قرآن به‌صورت پایه شده است به این معنی که برای هر پایه کتاب جداگانه‌ای طراحی شده است و هر پایه آیات خاص خود را حفظ می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح انس با اهل البیت(ع) از دیگر برنامه‌های ویژه‌ای است که برای دانش‌آموزان طراحی شده است که این طرح برای اول و دوم متوسط طراحی شده است تا دانش‌آموزان با سبک زندگی اهل البیت(ع) بیشتر آشنا شوند.

‌معاون پرورشی آموزش و پرورش کشور در رابطه با تبیین سبک زندگی دینی ‌بین دانش‌آموزان بیان کرد: در سازمان آموزش و پرورش کتابی با عنوان سبک زندگی اسلامی تدوین شده است و جزو درس‌های رسمی دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: علاوه بر این کتاب ما در برنامه‌های فوق‌برنامه و اردوهای تابستانی محوریت خود را بر سبک زندگی و مهارت زندگی قرار داده‌ایم.

کفاش بیان کرد: بودجه آموزش پرورش از 4 میلیارد به 40 میلیارد تومان افزایش یافت که علاوه بر آن 30 میلیارد تومان اضافه شد که در کل بودجه خراسان رضوی 70 میلیارد تومان شده است.

وی اظهار کرد: عمره دانش‌آموزی نسبت به سال قبل که 2600 نفر بود کاهشی نداشت و همان سهمیه قبل خود را حفظ کرده است.

‌معاون پرورشی آموزش و پرورش کشور بیان کرد: از هفته پیش سفر دانش‌آموزان به عتبات عالیت آغاز شده که 5 هزار نفر به این سفر اعزام می‌شوند که دانش‌آموزان دختر به همراه مادران و پسران همراه پدران خود به این سفر اعزام می‌شوند‌.

captcha