ناامیدی‌ها از موفقیت قانون جدید بانکداری بدون ربا/ گزارش ایکنا از گسترش شعب بانک‌ها
کد خبر: 2932000
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
اهم اخبار مهر ۹۳؛

ناامیدی‌ها از موفقیت قانون جدید بانکداری بدون ربا/ گزارش ایکنا از گسترش شعب بانک‌ها

گروه اقتصاد: ناامیدی از موفقیت قانون جدید بانکداری بدون ربا، گزارش ایکنا از گسترش شعب بانک‌ها و بازدید هیئت بانک توسعه اسلامی از پروژه‌های کشور، از مهم‌ترین اخبار حوزه اقتصاد در مهرماه سال ۹۳ هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مهمترین رویدادهای اقتصادی مهرماه 93 به شرح ذیل است:

داشتن برنامه راهبردی از اولویت‌های اصلی بانک‌هاست

طیب‌نیا اظهار کرد: داشتن برنامه راهبردی یکی از اولویت‌های اصلی بانک‌هاست و در رأس آن افزایش شفافیت در فعالیت‌ها، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، انضباط مالی و افزایش تولید کشور است.

افزایش هزینه‌های بانکداری الکترونیک اشکال شرعی ندارد

به گفته یوسفی، درصورتی‌که بین خدمات ارائه شده و میزان هزینه بانکداری الکترونیک تناسب وجود داشته باشد، افزایش هزینه‌های آن اشکال شرعی ندارد.

تضمینی برای موفقیت قانون جدید بانکداری بدون ربا وجود ندارد!

حجت‌الاسلام یوسفی که خود از اعضای کارگروه اصلاح قانون بانکداری بدون رباست، امیدی به موفقیت قانون جدید بانکداری بدون ربا ندارد.

اقتصاد در رژیم و بانک‌هایی که هر روز فربه می‌شوند/ بفرمائید شعبه ما!

با وجود رکود در اقتصاد ایران و تجویز نسخه اقتصاد مقاومتی برای مهار این وضعیت اما در همین دوران شاهد کسب سود بسیار بالا و گسترش بیشتر شعب از جانب بانک‌ها بوده‌ایم.

دلایل کاهش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در سال‌های اخیر

میرمحمدی به تشریح دلایل کاهش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها پرداخت و اظهار کرد: برای افزایش گرایش مردم به سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه نیازمند فعالیت فرهنگی هستیم؛ چرا‌که در قانون منبعی برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک‌ها در نظر گرفته نشده است.

وزرا شخصا اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند

معاون اول رئیس‌ جمهور با تأکید بر ضرورت پیگیری جدی و مستمر برای اجرای دقیق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، از وزرا و رؤسای دستگاه‌های اجرایی خواست شخصاً نسبت به این موضوع نظارت داشته باشند.

شرکت‌های لیزینگ به مکانی برای رباخواری تبدیل شده‌اند

نادر قاضی‌پور اظهار کرد: امروز شرکت‌های لیزینگ به حیات خلوت خودروسازان و محلی برای کلاهبرداری و رباخواری تبدیل شده‌اند.

هیئت بانک توسعه اسلامی از پروژه‌های کشور بازدید کرد

بانک توسعه اسلامی در راستای همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران، هیئتی را با هدف نظارت بر پروژه‌های در حال اجرا و همچنین بررسی مشکلات مبتلابه این پروژه‌ها به کشورمان اعزام کرد.

قانون جدید بانکداری بدون ربا مشکل معوقات را حل نمی‌کند/ قرارداد صلح، بازدارنده تأخیر نیست

به گفته حجت‌الاسلام نظری، به این دلیل که بانک‌ها همواره حاضر به همکاری با شرکت‌هایی خاص هستند، قانون جدید بانکداری بدون ربا مشکل معوقات و قرارداد صلح مشکل تأخیر در بازپرداخت تسهیلات دریافتی را حل نمی‌کند.

برخورد سیاسی با ایران به اعتبار بانک جهانی لطمه می‌زند

طیب‌نیا طی سخنانی در اجلاس پائیزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، با تشریح موفقیت‌های ایران در کنترل تورم و خروج از رکود به رغم تحریم‌های غربی، اتخاذ نگرش‌های سیاسی در مراوده با جمهوری اسلامی از سوی این بانک را موجب صدمه جدی به اعتبار آن خواند.

پدیده خلق پول، مهم‌ترین مانع تحقق بانکداری اسلامی است

بخشی‌دستجردی، مهم‌ترین مانع تحقق بانکداری اسلامی در کشور را وجود پدیده خلق پول دانست و اظهار کرد: اقتصاددانان اسلامی تاکنون به موضوع خلق پول توجهی نکرده‌اند.

بانک‌ها وارد فعالیت‌های سوداگرانه نشده‌اند

روابط‌عمومی وزارت اقتصاد در پاسخ به انتشار برخی اخبار تأکید کرد: با توجه به مقررات انضباطی و سختگیرانه بانک مرکزی، تاکنون گزارشی دال بر ورود بانک‌ها به بازارهای ارز، طلا و مسکن از هیچ نهاد رسمی منتشر نشده است.

captcha