غفلت، از عوامل زمینه‌ساز شیوع منکرات در جامعه است
کد خبر: 2934013
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

غفلت، از عوامل زمینه‌ساز شیوع منکرات در جامعه است

گروه اجتماعی: نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر‌ گفت: هر موقع که ما در خواب غفلت به سر بردیم، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منکرات را در جامعه ما رواج داده و بدین ترتیب منکرات در جامعه شیوع پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام محمدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر‌ روز گذشته، 14 اسفند در کرسی آزاد‌‌اندیشی با موضوع امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه در حوزه علمیه فاطمیه‌(س) خواهران ابهر برگزار شد، گفت: هر موقع که ما در خواب غفلت به سر بردیم، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منکرات را در جامعه ما رواج داده‌اند و بدین ترتیب منکرات در جامعه شیوع پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر در جامعه وقتی یک بانویی که از حجاب و پوشش چادر استفاده می‌کند می‌گویند عقب مانده است، ولی کسی‌که با حجاب بد و با ولنگاری در جامعه ظاهر می‌شود او را به روز شده و پیشرفته می‌پندارند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر بیان کرد: امام حسین‌(ع) هدف از قیام خود را به پاداشتن امربه معروف و نهی از منکر در جامعه می داند و با این عبارت، مى‏‌خواهد نقش محورى امر به معروف و نهى از منکر را نشان دهد به‌گونه‌‏اى که هدف نهایى قیام خویش را تحقق این امر مى‌‏دانند.
در ادامه جلسه، عسگری، از هادیان سیاسی سپاه ناحیه ابهر گفت: خداوند متعال در آیه 104 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «‌وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ، و باید از میان شما گروهى [مردم را] به نیکى دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتى بازدارند و آنان همان رستگارانند.»
وی افزود: ما در بدن یک سری گلبول‌های سفید و دفاعی داریم‌، که این گلبول‌ها وظیفه دارند با شناختن سلول‌های خوداز آنها دفاع کنند و سلول‌های بیگانه با شناخت به مبارزه با آنها می‌پردازند، و امر به معروف و نهی ازمنکر را نیز مثل دستگاه ایمنی بدن است که این وظیفه اصلی جزء فروعات دین ما است اما جزء آن دسته از فروعات دین ما هست که اهمیتش فوق‌العاده است، چراکه به‌واسطه امربه معروف ونهی از منکر است که سایر واجبات دین بر پا و اقامه می‌شود.
وی گفت: همانطور که اگر دستگاه ایمنی بدن نباشد سلامتی بدن هم در خطر است و دچار مشکل می‌شود و بیگانگان وارد بدن ما می‌شوند‌، مسئله امربه معروف و نهی ازمنکر هم همین گونه است چرا‌که اگر در جامعه نباشد بیگانگان وارد جامعه ما خواهند شد و جامعه رو به فساد وتباهی خواهد کشید.
هادی سیاسی ابهر عنوان کرد: جامعه یک موجود زنده است و باید از خود دفاع کند و آن چیزی که جامعه را در مقابل فساد و بیماری واکسینه می‌کند، امر به معروف و نهی از منکر است.

captcha