راه نجات، عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 2938228
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
امام جمعه ایلام:

راه نجات، عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

گروه سیاسی: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را سر و سامان دهیم و از چالش‌های بزرگ و شکننده نجات یابیم، راه همین است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در ایلام روز گذشته، 15 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به سالروز تأسیس نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته نیکوکاری اشاره و اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که توسط امام راحل(ره) سیره ائمه معصومین(ع) را احیا کرد.
وی با بیان اینکه هر نهاد یا سازمانی که توسط امام خمینی(ره) تأسیس شد چون اساس آن تقوا بود ماندگار شد، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از همان ابتدا به فکر مستمندان و مستضعفان بود و البته نباید فراموش کرد که فقر و محرومیت میراث نظام ستمشاهی بود و اکثریت ملت ایران در آن زمان فقیر بودند که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی چهره فقر از کشورمان زدوده شد و البته هنوز هم فاصله زیاد است که امیدواریم روزی برسد که فقیری در کشورمان وجود نداشته باشد.
حجت‌الاسلام لطفی همچنین با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، تصریح کرد: نهال‌کاری و ایجاد فضای سبز از سفارشات پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) است که برای نمونه امام علی(ع) در 25 سال خانه‌نشینی به باغداری و کاشت درختان فعالیت داشت.
وی به وجود ریزگردها و بارش گردوغبار در طول سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات، ایجاد فضای سبز و کاشت نهال یک ضرورت و یک وظیفه ملی و اسلامی است که برای مقابله با ریزگردها و خشکسالی‌های اخیر نهال‌کاری امری مهم تلقی می‌شود.
امام‌جمعه ایلام، گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم و اینکه مردم استان بیشتر به دامن طبیعت می‌روند لذا باید نگهداری و حراست از جنگل‌ها و درختان بلوط توسط خود مردم اجرایی شود و در صورت بروز حادثه‌ای در جنگل، اولین نیروهایی که برای رفع حادثه می‌روند مردم باشند.
نماینده ولی ‌فقیه در ایلام با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در طول سال کارهایی صورت گرفت، اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای خارجی راه مقابله با تحریم‌هاست که در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.
حجت‌الاسلام لطفی به فسادهای اقتصادی 3، 14 و 6 هزار و 500 میلیارد تومانی اشاره و افزود: با توجه به گزارشی که مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اخیراً از 400 میلیارد دلار واردات کالای قاچاق به کشور داشتند باید گفت که این جای اقتصاد سالم را گرفته و چالش ایجاد خواهد کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: دشمنان به بهانه پرونده هسته‌ای، همین موارد اقتصادی را بهانه کرده‌اند و فشارها را صدچندان کرده که اگر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی کاملاً اجرایی و عملی شود جای نگرانی نیست و اگر بخواهیم اقتصاد کشور را سر و سامان دهیم و از چالش‌های بزرگ و شکننده نجات یابیم راه همین است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.
امام‌ جمعه ایلام، یادآور شد: صحبت‌های اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به حدی بی پایه و اساس بود که رئیس‌جمهور آمریکا هم به آنها توجهی نکرد و در اینجا باید به عظمت و اقتدار ایران اسلامی افتخار کنیم چرا که نخست وزیر اسرائیل گفته بود که ایران برای نابودی ما تصمیم‌گیری نکند و باید گفت که روزی می‌رسد که اسرائیل به دست ایران نابود خواهد شد.

حجت‌الاسلام لطفی با اشاره به اینکه رژیمی که از قدرتمندترین‌های نظامی در جهان است می‌گوید ایران دست از نابودی ما بردارد، اظهار کرد: این نشان دهنده قدرت و عظمت ایران اسلامی است .
وی به پیروزی تیم مذاکره کننده کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: در مذاکرات نیز با ایستادگی نیروهای ما آمریکایی‌ها عقب‌نشینی کردند و در سفر وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان گفتند که محال است ایران شکست بخورد.

captcha