درختکاری عملی ماندگار در اسلام است
کد خبر: 2939349
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
حجت‌الاسلام دشتی:

درختکاری عملی ماندگار در اسلام است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه اسلام به حفظ طبیعت و اهمیت حفظ درخت و درختکاری تأکید کرده است، افزود: درختکاری عملی ماندگار در اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دشتی، امام  جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه 15 اسفندماه شهر بوشهر با بیان اینکه بهترین راه برای انسان عبادت خداوند است، اظهار کرد: بهترین مصوب عبادت خدا است و کتاب قرآن، نماز، دعا و مناجات سببی جهت عبادت خدا هستند و اینها به صراط المستقیم نامگذاری شده‌اند که انسان را به بندگی خدا دعوت می‌کند.

بانکداری اسلامی در کشور نهادینه و اجرا شود
امام  جمعه موقت بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه بانکها براساس قانون شرع و مبانی اسلامی قراردادها را تنظیم کنند، تصریح کرد: نظام بانکداری حاکم بر کشور وارداتی و برگرفته از بانکداری غربی و مربوط به رژیم گذشته است و برای جلوگیری از فساد در جامعه باید بانکداری اسلامی در کشور نهادینه و اجرا شود.

حجت‌الاسلام دشتی افزود: ربا خواری در اسلام فعل حرام و ترویج انواع فساد را به دنبال دارد برخی قراردادهایی که بانکداران با مردم امضا می‌کنند به دلیل ناآشنایی از نظر شرعی اشکال دارد.

وی با اشاره به پانزدهم اسفندماه به‌عنوان روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی یادآور شد: جامعه جهانی امروز با حرکت به سمت صنعت از طبیعت غافل شده و مشکلات جبران ناپذیری را به وجود آورده است.

امام  جمعه موقت بوشهر افزود: اسلام به حفظ طبیعت و اهمیت حفظ درخت و درختکاری تأکید کرده است؛ درختکاری عملی ماندگار در اسلام است و با توجه به شرایط خاص محیطی کاشت نهال وظیفه همه افراد جامعه است.

بیداری اسلامی از 160 سال اخیر در جهان توسعه یافته است
حجت‌الاسلام دشتی در پایان با اشاره به سالروز شهادت سیدجمال‌الدین اسدآبادی او را  فردی فرهیخته و ممتاز که نقش مهمی در گسترش اسلام و دینداری داشته، دانست و افزود: سید جمال‌الدین اسد آبادی در بیداری اسلامی نقش ویژه‌ای در دوران خود داشتند و بیداری اسلامی که از 160 سال اخیر در جهان توسعه یافته نشئت گرفته از حرکت سیدجمال الدین اسدآبادی است.

وی افزود: اعتماد به مردم، اتحاد بین مذاهب و عدالت گستری را از تاکیدات سید جمال الدین اسد آبادی بود و نیز ظلم ستیزی، استعمار و استکبارستیزی از مهمترین رسالت این عالم مجاهد و عالی‌قدر بوده است.

captcha