سبک زندگی فاطمی؛ مؤثرترین روش برای تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 2940513
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
خسروپناه عنوان کرد:

سبک زندگی فاطمی؛ مؤثرترین روش برای تحقق اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه جامعه ما نسبت به گذشته بیشتر نیاز دارد که سبک زندگی فاطمی و تمامی ابعاد آن اجرا شود، افزود: اجرای سبک زندگی فاطمی بهترین و کارآمدترین روش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، مدیر مؤسسه حکمت نوین اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه متأسفانه در جامعه ما تجمل‌گرایی و اسراف به‌عنوان یک ارزش و فرهنگ تبدیل شده است، عنوان کرد: در اسلام و سبک زندگی فاطمی تجمل و اسراف هیچگونه نقش و جایگاهی ندارد و در برابر رواج آن در جامعه مقابله می‌کند.

وی ادامه داد: اگر به زندگانی حضرت زهرا(س) از دوران کودکی تا لحظه شهادت‌ ایشان کمی تأمل کنیم درمی‌یابیم که این بانوی بزرگوار از دوران طفولیت در شعب ابی‌طالب همپای پیامبر(ص) در بحرانی‌ترین و سخت‌ترین شرایط حرکت و همراهی می‌کرد و همیشه سادگی و انفاق سرلوحه زندگی این بانوی بزرگوار بود و این خصیصیه را در فرزندان خود از دوران کو‌دکی نهادینه کرد.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران‌ تصریح کرد: متأسفانه در رسانه‌های ما رواج این سبک زندگی و مؤلفه‌های آن به درستی تبعین نشده است و در اکثر سریال و فیلم‌های تلویزیون شاهد رواج تجمل و لوکس‌گرایی هستیم و یکی از عواملی که مردم جامعه روز به روز دارند به این فرهنگ غلط رو می‌آورند همین برنامه‌ها و سریال‌‌هاست.

عضو حقیقی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌های کشور، یادآور شد: حضرت زهرا(س) به دختران و زنان جامعه ما نشان داده است که با حفظ عفت و حجاب می‌توان به شیوه‌های اثرگذار و بدون هیچگونه محدودیتی در اجتماع حضور یافت و به فعالیت‌های اجتماعی پرداخت.

حجت‌الاسلام خسروپناه عنوان کرد: زندگی حضرت زهرا(س) بر‌ پایه و مدار ولایت شکل گرفت و ایشان در برهه‌های زمانی مختلف به شیوه‌های مؤثر و کارآمد ‌برابر دشمنان ولایت و تشیع ایستاد و توانست این خصیصه را به فرزندان خود انتقال دهد؛ لذا شخصیت حضرت زهرایی باید باشد تا بتوان دختری به نام زینب(ص) تربیت کند.

وی اضافه کرد: جامعه ما نسبت به گذشته بیشتر نیاز دارد که سبک زندگی فاطمی و تمامی ابعاد آن اجرا شود تا شاهد سربلندی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته باشیم.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: اجرای سبک زندگی فاطمی بهترین و کارآمدترین روش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

captcha