مهلت پذیرش حوزه‌های علمیه اصفهان تا ۲۰ فروردین۹۴ تمدید شد
کد خبر: 2940519
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

مهلت پذیرش حوزه‌های علمیه اصفهان تا ۲۰ فروردین۹۴ تمدید شد

گروه اجتماعی: مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان از آغاز پذیرش‌های حوزه‌های علمیه برداران اصفهان خبرداد و گفت: آخرین مهلت ثبت نام در حوزه‌های علمیه ۲۰ فروردین ۹۴ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی کلباسی، مسئول پذیرش حوزه علمیه برادران اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه اصفهان ویژه آقایان همزمان با سراسر کشوراز 14 اسفند ماه به منظور ثبت نام علاقه‌مند به  تحصیل در حوزه‌های علمیه آغاز شده است.
وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه اصفهان ویژه آقایان ازمقاطع سیکل یا مقطع هشتم آموزش و پرورش، دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس دانش‌پژوه به منظور تحصیل علوم حوزوی فراگیر می‌پذیرد.
مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان افزود: آخرین مهلت ثبت نام از علاقه‌مندان به حضور در حوزه‌های علمیه اصفهان ویژه برادران، 20 فروردین ماه سال آتی است و آزمون کتبی ورودی مرحله اول در 28 فرودین هماهنگ و همزمان با حوزه‌ های علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام کلباسی افزود: براساس حساسیت‌ها و موضوعات مهمی که در بحث تفکرات انحرافی و ادیان التقاطی در جهان اسلام به وجود آمده است، پذیرش طلاب با توجه و حساسیت خاصی بررسی می‌شود.
وی گفت: همه حوزه‌های علمیه کشوربه ویژه حوزه‌های علمیه اصفهان با توجه به سبقه درخشان  متفق القول بر امرجذب جوانان مستعد و توانمند به منظور تربیت عالمان و مبلغان دینی شاخص، تأکید دارند و از این بابت در امر پذیرش، علاقه‌مندان  با حساسیت  خاصی ارزیابی می‌شوند.
مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: افراد علاقه‌مند به تحصیل علوم اسلامی و حوزوی  به منظور ثبت نام در حوزه‌ای علمیه استان اصفهان باید دارای شرایط عمومی  و خاصی باشند که از ان جمله، می‌توان به برخوداری از سلامت جسمی و روحی با تایید مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان، برخودرای از صلاحیت اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، التزام عملی به ولایت فقیه، تابعیت جمهوری اسلامی ایران  و نداشتن منع قانونی نظام وظیفه  اشاره کرد.
مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان گفت: سال گذشته بالغ بر 1600 نفر به منظور تحصیل در حوزه‌های علمیه  در سال 93-94 ثبت نام کردند که پبیش‌بینی می‌شود این رقم در برای سال تحصیل سال94-95 به بیش از دو هزار نفر برسد.

captcha