هنر مقوله‌ای مقدس و آسمانی است
کد خبر: 2941565
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
آیت‌الله صفایی بوشهری:

هنر مقوله‌ای مقدس و آسمانی است

گروه هنر: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در دیدار با عوامل اجرای نمایش آئینی و مذهبی «فصل شیدایی» گفت: مقوله هنر یک مقوله مقدس و آسمانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر امروز، 16 اسفند در دیدار با دست‌اندرکاران و عوامل اجرای نمایش آئینی و مذهبی «فصل شیدایی» با بیان اینکه اولین هنرمند عالم وجود، خداست، بیان کرد: هنرمند یک ودیعه‌ی الهی است و بخشی از صفات الهی را در خود دارد و به همین خاطر هنرمند، وصفی خدایی دارد و کاری خدایی انجام می‌دهد.

هنر، زیباترین شکل ارائه داشته‌ها به جامعه‌ هدف خود است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه مقوله هنر یک مقوله مقدس و آسمانی است، افزود: هنر، زیباترین شکل ارائه داشته‌ها و یافته‌های خود به جامعه‌ی هدف است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هم اینک هنر در سطح جهان در اسارت استکبار جهانی است، گفت: اسارت هنر برای اعمال اندیشه‌های استکبار جهانی و چپاول ثروت‌ها و مصادره‌ی قدرت‌ها است.

تهاجم هنری جهان استکبار به جغرافیای هنر یک نوع تهاجمی نرم است

وی با بیان اینکه جهان، ارزش و تأثیر گذاری هنر را تجربه کرده، تصریح کرد: یکی از ابعاد بزرگ تهاجم نرم، تهاجم هنری جهان استکبار به جغرافیای هنر است و در این شرایط هیچ راه چاره‌ای نداریم مگر اینکه طراحی سامانه دفاع مقدس هنری داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه اظهار کرد: متأسفانه در نظام فرهنگی کشور، مسئولان فرهنگی و هنری نظام به این بلوغ فکری، برنامه‌ریزی و طراحی نرسیده‌اند که هنر از مقولات بنیادین و استراتژیک است و ما مورد تهدید تهاجم هنری هستیم و باید دفاع مقدس هنری را در تمامی ابعاد، طراحی، برنامه‌ریزی، مدیریت و بازتولید پروژه‌های هنری داشته باشیم.

تهاجم هنری موجب نهادینه شدن ابتذال فرهنگی در سطح جامعه می‌شود

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تهاجم هنری موجب نهادینه شدن و تعمیق ابتذال فرهنگی در سطح جامعه می‌شود، تأکید کرد: لازم است در ایران و سرزمین های اسلامی، نهضت احیاء هنر به رنگ خدا داشته باشیم و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این معنا تأکید داشته‌اند.

طراحی سامانه دفاع مقدس هنری ضروری است

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر خاطر نشان کرد: در کشور بخاطر نداشتن یک طرح‌نامه‌ی کلان در حوزه دفاع مقدس هنری و ارائه فرهنگ هنری و هنر فرهنگیِ متناسب با نظام، و نداشتن مدیریت و پایش‌های لازم هنری در سطح ملی و فراملی و نداشتن بازتولید پروژه های هنری فوق روز، ما همیشه با این مسئله مواجه بوده‌ایم که در حوزه هنر، نه دفاع مقدس و نه تهاجم هنری و ارائه‌ی هنری مناسب داشته‌ایم.

نهضت هنر آئینی و تراز انقلاب اسلامی برای بیداری هنری در جهان احیا شود

امام جمعه بوشهر در پایان در همین رابطه افزود: به همین خاطر ما نیازمند یک نهضت احیاء هنر آئینی و تراز انقلاب اسلامی برای بیداری هنری جهان، آزادی هنر از دست جهان استکبار، ارائه مدل و محتوای هنر آئینی اسلامی – ایرانی و ارائه آن در سطح وسیع جهان هستیم.

یادآور می‌شود، نمایش فصل شیدایی از ۱۲ تا ۲۱ اسفند، هر شب ساعت 19 در پارک لیان بوشهر اجرا می‌شود.

captcha