رقابت پایتخت‌نشین‌های فیلیپین در سیزدهمین مسابقات قرائت قرآن
کد خبر: 2945715
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

رقابت پایتخت‌نشین‌های فیلیپین در سیزدهمین مسابقات قرائت قرآن

شعب خارجی: سیزدهمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم پایتخت فیلیپین با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و وزارت امور مسلمانان فیلیپین در شهر مانیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دوره که با حضور قاریان مناطق مختلف مانیل بزرگ برگزار شد، اسماعیل امین، رئیس شورای مسلمانان میندانائو با تشکر از رایزنی فرهنگی ایران، خواستار برگزاری مسابقات مشابهی در سطح گسترده‌تری از کشور فیلیپین شد.
در ادامه سالیم دمونا، نماینده ویژه وزیر امور مسلمانان فیلیپین با قرائت پیام یاسمین لو، وزیر امور مسلمانان بر ادامه همکاری این وزارت با رایزنی فرهنگی ایران در زمینه حفظ، آموزش و چاپ و نشر قرآن در آینده تأکید کرد.
فیاض، نماینده رایزنی فرهنگی ایران نیز در سخنانی سیاست‌ها و برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران در زمینه فعالیت‌های مربوط به شناخت، حفظ، ترجمه و آموزش قرآن را تبیین کرد و گفت: با مشارکت این رایزنی و وزارت امور مسلمانان در سال جاری برنامه‌هایی همچون کنفرانس هویت اسلامی و مسلمانان، کارگاه آموزشی امامان جماعت مساجد، انتشار کتاب آموزه‌های اسلامی و اجرای مسابقات قرآنی اجرا خواهد شد.
بنا بر این گزارش، در سیزدهمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم فیلیپین، 22 قاری زن و مرد از مناطق مختلف شهر مانیل شرکت داشتند که سه تن از قاریان به انتخاب داوران برای شرکت در مسابقات سراسری فیلیپین برگزیده شدند تا دوم اردیبهشت‌ماه سال آینده(94) در مسابقات سراسری دارالقرآن مسجد «آبی» مانیل به رقابت با دیگر قاریان مناطق مختلف این کشور بپردازند.
در تمام مسابقات قرآن کریم که وزارت امور مسلمانان فیلیپین برگزار می‌کند، رایزنی فرهنگی علاوه بر حمایت و مشارکت مالی، داوران ایرانی مسابقات را نیز تعیین و معرفی می‌کند.

captcha