تمسک به قرآن و عترت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم
کد خبر: 2945719
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
حجت‌الاسلام کوثری تأکید کرد:

تمسک به قرآن و عترت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم

کانون خبرنگاران نبأ/ حسینعلی ظفری: امام جمعه شیروان در حاشیه برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم این شهرستان گفت: تمسک به قرآن و عترت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری، امام جمعه شیروان در حاشیه برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر این شهرستان، گفت: تمسک به قرآن و عترت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی افزود: درباره برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم باید سجده شکر به‌جا آوریم که در شهرستان شیروان تعداد زیادی از آقایان، بانوان و نونهالان قرآنی از این مسابقات استقبال گرمی به عمل آورده‌اند. امید می‌رود که در آینده نزدیک شهرستان شیروان به‌عنوان یکی از مناطق برجسته در حفظ قرآن قرار گیرد و قهرا وقتی که خانواده‌ها با این علاقه به قرآن روی آورند سبک زندگی آنان نیز قرآنی خواهد شد و ان‌شاء‌الله منویات مقام معظم رهبری تحقق پیدا خواهد کرد.

امام جمعه شیروان اظهار کرد: امروز گرفتاری‌های بشریت به‌دلیل دور ماندن از قرآن است و اگر امت اسلام به سفارش پیامبر اعظم(ص) عمل کنند سعادت دنیا و آخرت نصیب‌شان خواهد شد.

وی عنوان کرد: از مربیان و دست‌اندرکاران قرآنی و اداره اوقاف و امور خیریه تشکر می‌کنم که در این روز در شهرستان شیروان همگام با سراسر کشور نشاط قرآنی را به‌وجود آوردند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی نیز در حاشیه برگزاری این آزمون گفت: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور رأس ساعت 9 با حضور بیش از سه هزار و 700 ثبت‌نام کننده در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه در استان خراسان شمالی آغاز شد.

وی افزود: این آزمون در دو بخش شفاهی و کتبی است که آزمون شفاهی آن از ابتدای اسفندماه به مدت دو هفته برگزار شد و کسانی که موفق شوند نمره کتبی و شفاهی آنان بالای 70 درصد باشد ضمن برخورداری از هدایا، گواهینامه قرآنی جهت آنان صادر خواهد شد.

صفری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه ترویج فرهنگ قرآنی است؛ از همه مسئولان و علاقه‌مندان به قرآن کریم درخواست کرد که در خصوص ترویج فرهنگ وقف قرآنی تلاش کنند تا ان‌شاء‌الله قرآن از مهجوریت خارج شود تا بتوانیم اقدامات خوب و نابی را در این زمینه انجام دهیم.

captcha