رقابت اماراتی‌ها در مرحله نهایی مسابقات «زیباترین ترتیل قرآن»
کد خبر: 2945771
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

رقابت اماراتی‌ها در مرحله نهایی مسابقات «زیباترین ترتیل قرآن»

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی نهمین دوره مسابقات سراسری زیباترین ترتیل قرآن در امارات، ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۴ در شهر دبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البیان»، این مسابقات در راستای فعالیت‌های مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی برگزار می‌شود.
کمیته برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی اعلام کرد: نام‌نویسی از علاقه‌مندان برای شرکت در مرحله مقدماتی این مسابقات از 11 اسفندماه آغاز شده و تا 28 فروردین‌ماه ادامه دارد.
محمد عبدالرحیم سلطان العلماء، عضو کمیته برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در این‌ باره گفت: آزمون مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات 7 اردیبهشت‌ماه 1394 آغاز خواهد شد و نفرات برتر برای حضور در مرحله نهایی مسابقات انتخاب خواهند شد.
وی افزود: مرحله نهایی مسابقات سراسری «زیباترین ترتیل قرآن» امارات، 21 تا 25 اردیبهشت‌ماه سال آینده(94) در شهر دبی برگزار می‌شود.
مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی زیباترین ترتیل در پنج بخش برگزار می‌شود که شامل «جوانه‌های قرآن» ویژه گروه سنی کمتر از 15 سال، «پسران قرآن» ویژه گروه سنی 15 تا 25 سال، «جوانان قرآن» ویژه گروه سنی بالای 26 سال، «امامان مساجد» و «زیباترین اذان» است.
ابراهیم محمد بوملحه، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات قرآن جایزه دبی نیز عنوان کرد: این مسابقات در چارچوپ فعالیت‌های مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی برگزار می‌شود و مختص گروه سنی معینی نیست. هدف، انتخاب بهترین افراد با بهترین ویژگی چه در زمینه تلاوت قرآن کریم و چه در زمینه اذان‌گویی است.
افراد علاقه‌مند به ثبت‌نام در این مسابقات می‌توانند با مراجعه به مقر مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی در منطقه «الممزر» و با پرکردن فرم ثبت‌نام در این مسابقات شرکت کنند، همچنین افراد می‌توانند وارد پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی شوند و فرم ثبت‌نام را پر کنند.
شرکت‌کنندگانی که در دوره‌های قبلی این مسابقات مقامی کسب نکرده‌اند، می‌توانند در همان رشته خود یا رشته بالاتر ثبت‌نام کنند، البته افراد تنها در یک رشته می‌توانند به رقابت بپردازند.

captcha