تحصیل رایگان حافظان قرآن مختص گروه خاصی نباشد/‌ بهره‌مندی از نظرات نخبگان جهت اثربخشی این طرح
کد خبر: 2953207
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
صابری‌نسب:

تحصیل رایگان حافظان قرآن مختص گروه خاصی نباشد/‌ بهره‌مندی از نظرات نخبگان جهت اثربخشی این طرح

گروه فعالیت‌های قرآنی: اجرای طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان ممتاز نباید فقط منحصر به افراد خاص اعم از حافظان و قاریان شود؛ بلکه باید به‌گونه‌ای عمل شود که عموم فعالان عرصه قرآنی به‌ویژه اساتید قرآنی با درجات مختلف نیز بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

حبیب‌الله صابری‌نسب، نخبه قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، طرح تحصیل رایگان قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه‌ها را امری پسندیده و نیک برشمرد و گفت: طرح تحصیل رایگان طرح مناسبی جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و جذب مخاطبان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان به سمت انس با کلام نورانی وحی است؛ لیکن باید در نحوه اجرا کردن این طرح دقت نظر فراوانی از سوی مسئولان صورت گیرد.

اساتید قرآنی از طرح بهره‌مند شوند

وی بیان کرد: اجرای این طرح نباید فقط منحصر به افراد خاص اعم از حافظان و قاریان شود؛ بلکه باید به گونه‌ای عمل شود که عموم فعالان عرصه قرآنی به‌ویژه اساتید قرآنی با درجات مختلف نیز بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

صابری‌نسب بر لزوم استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و نخبگان قرآنی در کیفی‌سازی و عملیاتی شدن مطلوب طرح، اظهارکرد: قطعاً هر طرحی در زمان اجرا با نقص و آسیب‌هایی همراه است؛ لذا اگر مسئولان بخواهند که این طرح با کیفیت مطلوب و به دور از آسیب برگزار شود باید از نقطه نظرات کارشناسان و نخبگان قرآنی به نحو شایسته و مطلوب استفاده کنند.

طرح تحصیل رایگان حافظان به افراد محدود بسنده نشود

نخبه قرآنی کشور ادامه داد: استفاده از نقطه‌نظرات کارشناسان متخصص و متبحر در امور قرآنی جهت اثربخشی بیشتر طرح و رسیدن به نتیجه مطلوب حتماً اثرگذار خواهد بود منتهی به شرطی که در این راستا فقط به افراد محدود بسنده نکنند و از نظرات تمامی خبرگان و نخبگان قرآنی اعم از کشوری و استانی در کنار یکدیگر بهره گیرند و بر اساس این نظرات برنامه‌ریزی کنند.

captcha