غرس بیش از ۳ هزار اصله نهال به نام شهدای استان مرکزی
کد خبر: 2954340
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

غرس بیش از ۳ هزار اصله نهال به نام شهدای استان مرکزی

گروه اجتماعی: همزمان با هفته درختکاری بیش از سه هزار اصله نهال به‌منظور نکوداشت نام و یاد شهدا در استان مرکزی غرس می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن گرامیداشت هفته درختکاری، این سنت حسنه را ارج نهاد و گفت: این امر پسنددیده و شایسته از دیرباز مورد توجه بوده و مردم در تمامی اعصار و دوران به این فریضه عنایت خاص داشتند.

وی در رابطه با اهمیت درخت و درختکاری از منظر اسلام و قرآن، اظهار کرد: توجه به این امر مهم در احادیث و روایات دینی به وضوح قابل مشاهده است و اگر احکام و دستورات اسلام ناب را مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم خواهیم دید که ائمه معصومین(ع) نسبت به این امر مهم تأکیدهای فراوان دارند.

حجت‌الاسلام هنرمند در ادامه سخنان خویش به آیه 25 از سوره مبارکه و شریف«بقره» که می‌فرماید؛ «وَ بَشِّرِ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ کُلَّما رُزِقُوا مِنْها مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقاً قالُوا هذَا الَّذی رُزِقْنا مِنْ قَبْلُ وَ أُتُوا بِهِ مُتَشابِهاً وَ ...؛ و کسانی را که ایمان آورده‏اند و کارهای شایسته انجام داده‏اند مژده ده که ایشان را باغهایی خواهد بود که از زیر [درختان] آنها جویها روان است هر گاه میوه‏ای از آن روزی ایشان شود مى‏گویند این همان است که پیش از این [نیز] روزی ما بوده و مانند آن [نعمت‌ها] به ایشان داده شود» استناد کرد.

هنرمند با بیان این نکته که کاشت درخت علاوه بر ارزش اقتصادی دارای ارزش معنوی است، اضافه کرد: افرادی که سعی دارند درختانی را در این ایام و دیگر ایام سال غرس کنند باید در نظر داشته باشند که نیت خویش را خدایی کرده و از کاشت نهال برای مصارف مضر ممانعت کنند.

وی با بیان این مطلب که بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای گرانسنگ نهال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی را با نام و یاد شهدای معزز در سراسر استان غرس کرده است، گفت: امید است کاشت این نهال‌ها و استفاده از آثار و برکات آن در سال‌های نه چندان دور یاد و خاطره شهدای معظم نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای همیشه تاریخ زنده نگه دارد.

حجت‌الاسلام هنرمند مطرح کرد: از ١٥‌اسفند روز  درختکاری تا روز ٢٢ این ماه که با نام بزرگداشت مقام شهدا مزین شده است بیش از سه هزار اصله درخت در استان غرس شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان، اعلام کرد: کاشت درخت به نام مقدس شهدا گامی مؤثر برای زنده نگه ‌داشتن نام و خاطره شهدا و ایثارگران است؛ چراکه با پلاک‌گذاری درختان با نام مبارک شهدا همچون شهدای جاویدالاثر، معلمان شهید و غیره علاوه برای اینکه بر سبزی و نشاط محیط می‌افزاید نام و یاد شهدا را نیز ماندگار خواهد کرد.

captcha