سال ۹۴؛ سال توسعه حرم‌های مطهر عتبات عالیات و سوریه
کد خبر: 2990557
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
پلارک خبر داد:

سال ۹۴؛ سال توسعه حرم‌های مطهر عتبات عالیات و سوریه

گروه جامعه: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اجرای طرح‌های توسعه‌ حرم‌های مطهر در تمام شهرهای مقدس عتبات عالیات و سوریه در سال جاری خبر داد.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح اقداماتی پرداخت که این ستاد در سال جاری برای بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر عتبات عالیات و سوریه انجام می‌دهد و گفت: طراحی طرح توسعه حرم حضرت زینب(س) در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم این طرح را در سال جاری آغاز کنیم.

وی از طراحی طرح توسعه حرم حضرت رقیه(س) نیز سخن گفت و عنوان کرد: مرحله دوم ساخت صحن حضرت زهرا(س) به عنوان طرح توسعه حرم امام علی(ع) شامل عملیات نازک‌کاری شبستان داخلی، سنگ دیواره‌ها، سنگ‌فرش کف، سنگ‌کاری ستون‌ها و آینه‌کاری کتیبه‌ها در سال جاری اجرا خواهد شد.

پلارک از ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) به عنوان اولین طرح توسعه‌ای حرم مطهر و ساخت صحن حضرت صاحب‌الزمان(عج) و صحن امام رضا(ع) در جوار حرم مطهر امامین جوادین در شهر کاظمین خبر داد و گفت: بخش بازسازی این حرم‌های مطهر در سال گذشته به اتمام رسیده و اکنون در حال اجرای طرح‌های توسعه‌ای آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین(ع) و ساخت ضریح جدید و درب‌های این حرم مطهر به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد که در سال جاری با پاک‌سازی اطراف این حرم مطهر از تکفیری‌ها، زمینه انتقال و نصب ضریح و درب‌های این حرم فراهم شود و طرح توسعه حرم مطهر سامرا نیز که برنامه‌ریزی آن صورت گرفته به مرحله اجرا درآید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، اتمام ساخت ضریح حضرت عباس(ع) و نصب آن را از دیگر برنامه‌های سال جاری این ستاد اعلام کرد.

captcha