تشکیل ستاد قرآن و عترت در دستگاه قضا
کد خبر: 3039090
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
تهامی خبر داد:

تشکیل ستاد قرآن و عترت در دستگاه قضا

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه از تشکیل ستاد قرآن و عترت و ارائه آموزش مجازی با همکاری دانشگاه علوم و حدیث قم خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی تهامی، معاونت فرهنگ دینی و سازمانی معاون فرهنگی قوه قضائیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با تشریح برنامه‌های قرآنی سال 93 قوه قضائیه گفت: معاونت قوه قضائیه در رأس فعالیت‌هایش سه اولویت اخلاق، نماز و قرآن را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان قوه قضائیه، فعالیت‌هایی را براساس اولویت‌ها انجام داده است که در بحث اخلاق در دو بخش سازمانی و حرفه‌ای، به منظور ترویج فرهنگ اخلاق، فعالیت‌هایی صورت گرفت.

تهامی تصریح کرد: در بحث نماز، در سال 93، درخواست‌هایی از استان‌ها مبنی بر اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز مساجد صورت گرفت که گزارش‌های دریافتی در دستور کار سال 94 قرار خواهد گرفت و همچنین تامین ائمه جماعات و آموزش متمرکز ویژه روحانیون با همکاری ستاد اقامه نماز، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوعات نماز و انتشار فصل نامه «اشارات» ویژه ائمه جماعات از دیگر برنامه‌های اجرایی در بحث نماز است.

برگزاری مسابقه «قرآن در خانه»

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه در ادامه به فعالیت‌های قرآن سازمان قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در بحث قرآن در سال 92 مسابقات سراسری قرآن کریم، ویژه آقایان برگزار شد و دومین دوره این مسابقات با حضور بانوان با کیفیت و کمیت بهتری سال 93 صورت گرفت که در برنامه امسال، حضور خانواده پرسنل قوه قضائیه را در این مسابقات در دستور کار داریم.

مسابقات سراسری قرآن «بر بال ملائکه»

وی به دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال 93 در حوزه قرآن اشاره کرد و افزود: ارسال پیام قرآنی برای کارکنان در هفته، ختم قرآن کریم در ماه رمضان، تقدیر از فعالان قرآنی، برگزاری مسابقات سراسری  قرآن «بر بال ملائکه»، برگزاری مسابقات قرآن در خانه، طی 6 دوره در 16 ماه، برگزاری نمایشگاه کتاب قرآن در فصول سال، برگزاری آزمون قرآن برای کارمندان جدیدالاستخدام، ختم قرآن کریم در مناسبت‌ها از جمله برنامه‌های قرآنی این سازمان است.

تهامی در ادامه به برنامه‌های سال 94 اشاره کرد و افزود: مقرر شده است که در امسال، ستاد قرآن و عترت در دستگاه قضا تشکیل شود و در این راستا با دانشگاه علوم و حدیث قم، تفاهم‌نامه‌ای برای آموزش مجازی قرآن صورت گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد، در سال 94، با سازمان دارالقرآن تفاهم‌نامه انجام شود تا در امر توسعه فعالیت‌های قرآنی، طرفین از امکانات یکدیگر استفاده کنند.

تهامی در ارزیابی فعالیت‌های قرآنی قوه قضائیه تصریح کرد: بدون شک قوه قضائیه در سال 93، فعالیت‌های خوبی را در کارنامه خود به ثبت رساند که نسبت به مطلوب فاصله زیادی دارد اما براساس نظرسنجی، نظرات مثبتی از سوی مسئولان و کارکنان داده شده بود، امیدهایی را در سازمان ایجاد کرد تا بتوانیم در رفتار، برخوردها و احکام خود هرچه بیشتر محتوای قرآن را منعکس کنیم و رفتار قرآن‌پسند داشته باشیم.

captcha