از حمایت لجستیکی آمریکا در حمله به یمن تا شلیک اولین موشک انصارالله به سمت عربستان
کد خبر: 3045212
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
آخرین اخبار از تهاجم عربستان به یمن/

از حمایت لجستیکی آمریکا در حمله به یمن تا شلیک اولین موشک انصارالله به سمت عربستان

گروه بین‌الملل: یک مقام دفاعی آمریکا گفت که این کشور در حال بررسی ارسال هواپیماهای سوخت‌رسان و هواپیماهای دارای رادار هشدار زودهنگام به عربستان برای مشارکت در حمله نظامی به یمن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام دفاعی آمریکا ضمن بیان این مطلب گفت: این مسئله قطعا مطرح شده و در حال بحث و بررسی است.

از سوی دیگر الشرق الاوسط گزارش داد: «فضل المطاع»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفته نیروهای این جنبش در اولین ساعات حمله عربستان به یمن، اولین موشک را از صعده به خاک عربستان شلیک کردند.

وی تأکید کرد: جنبش انصارالله در قبال حملات وحشیانه عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس سکوت نخواهد کرد.

جنگنده‌‌های سعودی نیز صبح امروز، هفتم فروردین، یک بازار محلی در شهر صعده و جنوب صنعا را هدف حمله موشکی قرار دادند.

به گزارش الشرق الاوسط، در این حمله تاکنون ده‌‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند. جنگنده‌‌های عربستان همچنین بار دیگر مناطقی از جنوب صنعا را هدف قرار دادند که بر اثر آن چندین خانه مسکونی منهدم شد.

پایگاه خبری الحیاد یمن نوشت: نیروهای گارد ریاست جمهوری و همچنین نیروهای جنبش انصارالله در نوار مرزی یمن و عربستان نیز با هم درگیر شده و در جریان این درگیری‌ها 30 نظامی سعودی کشته شدند .

به گزارش پایگاه خبری الحیاد یمن، فعالان اجتماعی عربستانی تصاویری از نظامیان عربستانی کشته شده در مرزهای یمن در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و وزیر دفاع این کشور را مسئول کشته شدن نظامیان دانستند.

فعالان عربستانی همچنین اعلام کردند: یک فروند هواپیمای جنگی عربستانی به خلبانی سلطان عبدالله القحطانی توسط یمنی‌ها سرنگون شده است.

رسانه‌های طرفدار جنبش انصارالله یمنی نیز اعلام کردند: نیروهای این جنبش موفق شدند شماری از تجهیزات نظامی ارتش عربستان را منهدم کرده و حدود 30 نظامی عربستانی را از پای درآورند.

پایگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز روز پنج‌شنبه نوشت: حضور جنبش انصارالله یمن در شهر عدن موجب نگرانی اسرائیل شده است.

«عاوی ایساخاروف»، نویسنده این مطلب با بیان اینکه اسرائیل از چند ماه قبل همزمان با آغاز پیشروی‌های انصارالله نسبت به این مسئله نگران بوده، نوشته است که نگرانی تل‌آویو بی‌دلیل نیست چراکه این گروه در تمامی تظاهرات‌های خود، شعارهای انقلاب اسلامی ایران یعنی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر می‌دهد.

احتمال حمله به کشتی‌های اسرائیلی که از تنگه باب‌المندب عبور می‌کنند، یکی از مواردی است که به نوشته تایمز اسرائیل، تل‌آویو را نگران کرده است.

تایمز اسرائیل همچنین مدعی شده است که پیشروی‌های انصارالله می‌تواند به معنی گسترش نفوذ ایران در منطقه و در نتیجه تقویت دست ایران در مذاکرات هسته‌ای باشد.

نویسنده این مطلب در ادامه از «ضعف» آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و نوشته است که واشنگتن باید در این گفت‌وگوها خواستار توقف فعالیت‌های نظامی خارجی ایران می‌شد.

گفتنی است، بامداد پنج‌شنبه سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است.

شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند.

captcha