تمدید مهلت ارسال مقالات به یازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن
کد خبر: 3090459
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

تمدید مهلت ارسال مقالات به یازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مهلت ارسال مقالات به یازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن تا 20 فروردین‌ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهلت ارسال مقالات به یازدهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم که پیش از این تا 15 فروردین اعلام شده بود تا 20 فروردین تمدید شد.
براساس فراخوان اعلام شده از سوی شورای عالی قرآن، اساتید، قاریان، حافظان، پژوهشگران و صاحب‌نظران قرآنی می‌توانند مقالات خود را در محورها و موضوعات اعلام شده در بخش علمی غیرکارگاهی حداکثر تا 20 فروردین‌ماه به شورای عالی قرآن ارسال کند تا این آثار مورد داوری و ارزیابی قرار گیرد.
علاقه‌‌مندان می‌توانند آثار خود را در محوریت «فقه تغننی در قرائت قرآن» با موضوعات؛ «قرائت نیکو(حسن) از منظر فقیهان و عالمان قرائت»، «قرائت محزون از منظر قرآن، سنت، فقیهان و عالمان قرائت»، «ترجیع در قرائت از منظر روایات، فقیهان و عالمان قرائت»، «دیدگاه فقیهان فریقین و عالمان قرائت درباره تغنی در قرائت قرآن»، «جایگاه فقهی روایات تغنی در قرائت قرآن» و «قرائت جمعی از منظر روایات و فقیهان فریقین» ارسال کنند.
همچنبن آثار حافظان، قاریان و اساتید قرآن کریم در محوریت «فقه احکام و قواعد تجویدی» نیز با موضوعات؛ «اعتبار حروف از منظر فقه و علم تجوید»، «احکام و قواعد تجویدی از دیدگاه فقهای شیعه و اهل تسنن»، «لحن(خطا) در قرائت قرآن از دیدگاه فقهان و عالمان تجوید»، «بررسی تطبیقی مفهوم قرائت ترتیل از منظر قرآن، سنت و علم تجوید» و «قرائت حدر از منظر روایات، فقه و علم تجوید» دریافت می‌شود.
در یازدهمین همایش تخصصی شورای عالی قرآن، صاحبان برترین مقالات تجلیل می‌شوند و تعدادی از مقالات نیز توسط صاحبان آثار ارائه خواهد شد. همچنین آثار برگزیده این نشست تخصصی در نشریه علمی پژوهشی «پژوهش‌های قرآنی» به چاپ خواهد رسید.
یادآور می‌شود، یازدهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم اواسط اردیبهشت‌ماه امسال با حضور اساتید، قاریان و حافظان ممتاز از سراسر کشور برگزار می‌شود.

captcha