«باب‌الرأس الشریف» حرم حضرت ابوالفضل(ع) در ساوه رونمایی می‌شود
کد خبر: 3099036
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س)؛

«باب‌الرأس الشریف» حرم حضرت ابوالفضل(ع) در ساوه رونمایی می‌شود

گروه اجتماعی‌: همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم رونمایی از درب حرم حضرت ابوالفضل(ع) که به دست هنرمندان و صنعتگران کشورمان در شهر ساوه ساخته شده است، برگزار می‌شود.

مهدی زندیه‌وکیلی، معاون استاندار و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در گفت‌وگو  با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: پس از 18 ماه عملیات ساخت «باب‌الرأس الشریف» حرم حضرت ابوالفضل(ع) که با عشق و ارادت مردم خوب استان به‌ویژه مردم شهرستان‌های زرندیه و ساوه انجام شد، به پایان رسید.

وی افزود: باب‌الرأس الشریف همزمان با سالروز میلاد خجسته ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر ساوه رونمایی می‌شود.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از مردم شریف استان مرکزی به‌ویژه مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه، تصریح کرد: درب بالای سر مرقد منور حضرت عباس(ع) با ارتفاع 4 متر و 28 سانتی‌‌متر و عرض 280 سانتی‌متر است که در دو لنگه و با استفاده از هنرهای مختلف رایج کشورمان از جمله خاتم‌کاری، گره‌چینی، قلم‌زنی، میناکاری، زرگری و معرق ساخته شده است.

زندیه‌وکیلی با بیان اینکه در ساخت این درب 700 کیلوگرم مس به‌کار رفته است، افزود: چوب این درب از جنس چوب ساج است که از منطقه شیعه‌نشین کشور برمه تهیه شده و برای زیباسازی آن از بالغ بر سه کیلوگرم طلا، اهدایی و نذورات مردمی، استفاده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در خصوص هزینه و ارزش ریالی درب مزبور، تصریح کرد: برای این اثر فنی و هنری ارزش ریالی نمی‌توان تعیین کرد لیکن هزینه تمام شده این اثر هنری حدود دو میلیارد تومان برآورد شده است. 

این مقام مسئول در پایان، یادآورشد: مراسم رونمایی «باب‌الرأس الشریف» حرم حضرت عباس(ع) عصر پنجشنبه، بیستم فروردین سال جاری در مصلای شهر ساوه برگزار می‌شود.

captcha