۲۵ اردیبهشت؛ آغاز مرحله نهایی مسابقات ملی حفظ قرآن ویژه بانوان در امارات
کد خبر: 3106647
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

۲۵ اردیبهشت؛ آغاز مرحله نهایی مسابقات ملی حفظ قرآن ویژه بانوان در امارات

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان دختر مدارس و بانوان قرآن‌آموز مراکز حفظ قرآن امارات با عنوان جایزه «حصه بنت محمد آل نهیان»، ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «عبر الامارات»، مرحله مقدماتی چهارمین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان دختر مدارس و  بانوان قرآن‌آموز مراکز حفظ قرآن امارات با عنوان جایزه «حصه بنت محمد آل نهیان» در شهر‌های مختلف امارات آغاز شده است.
در این دوره از مسابقات، دانش‌آموزان دختر مدارس و بانوان قرآن‌آموز مراکز حفظ قرآن سراسر امارات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
این مسابقات به همت مؤسسه انسانی ـ علمی «سلطان بن خلیفه» امارات و با همکاری اداره کل امور اسلامی و اوقاف این کشور برگزار می‌شود.
مرحله مقدماتی این مسابقات قرآنی به مدت دو هفته ادامه دارد که مسابقات ویژه بانوان قرآن‌آموز مراکز حفظ قرآن امارات هفته اول آوریل(12 تا 18 فروردین) برگزار شد و مسابقات دانش‌آموز دختر مدارس هفته دوم آوریل(19 تا 25 فروردین‌ماه) برگزار می‌شود و مرحله مقدماتی این مسابقات در شهرهای ابوظبی، العین، عجمان و الفجیرة برگزار می‌شود.
این مسابقات در هشت رشته متناسب با گروه‌های سنی شرکت‌کنندکان است، که حفظ یک جزء همراه با تجوید ویژه خردسالان، حفظ دو جزء ویژه دانش‌آموزان کلاس اول و دوم ابتدایی، حفظ سه جزء ویژه دانش‌آموزان سوم و چهارم ابتدایی، حفظ چهار جزء ویژه دانش‌آموزان پنجم و ششم ابتدایی، حفظ پنج جزء ویژه دانش‌آموزان اول تا سوم راهنمایی، حفظ شش جزء ویژه دانش‌آموزان اول تا سوم دبیرستان، حفظ 15 جزء تا کل قرآن کریم ویژه تمامی گروه‌های سنی زیر 18 از رشته‌های این مسابقات است.
تنها دانش‌آموزان دختر مدارس و بانوان قرآن‌آموز مراکز حفظ قرآن کریم  امارات می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و رشته شرکت‌کننده باید جدید و غیر از رشته‌های سال قبل وی باشد، اسامی شرکت‌کنندگان باید از طرف مدارس و مراکز قرآنی به مسئولان اعلام شود.
گفتنی است، جایزه قرآنی «حصه بنت محمد آل نهیان» با هدف خدمت به قرآن از طریق تشویق جوانان به حفظ و اتقان قرآن کریم برگزار می‌شود و شناخت استعداد‌های درخشان در زمینه حفظ، تجوید و حسن صوت و معرفی و ارشاد آن‌ها از دیگر اهداف این مسابقه است.

captcha