عرضه نرم‌افزار ترجمه نمایشی قرآن تا ماه رمضان
کد خبر: 3121217
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
سجادی خبر داد:

عرضه نرم‌افزار ترجمه نمایشی قرآن تا ماه رمضان

گروه فضای مجازی: مدیر مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان از عرضه نرم‌افزار ترجمه نمایشی قرآن تا ماه رمضان امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد سجادی، مدیر مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تولید نرم‌افزار ترجمه نمایشی قرآن اظهار کرد: پس از هفت سال کار تحقیقاتی و اجرایی در مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، ترجمه‌ نمایشی از قرآن را به کاربران ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در قرآن کریم 237 شخصیت را استخراج کرده‌ایم و پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیده‌ایم که 50 درصد قرآن دارای افکت‌های صوتی همچون صدای باران، رعد و برق و صدای بهشتیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجادی اظهار کرد: در این نرم‌افزار بدون آنکه دخل و تصرفی در قرآن داشته باشیم، همان ترجمه قرآن را به صورت نمایشی ضبط کرده‌ایم. این امر می‌تواند کاربران را با قرآن بیشتر آشنا و مأنوس کند.

وی بیان کرد: تولید این نرم‌افزار با تحقیق بسیار و به واسطه صدای بسیاری از گویندگان پس از هفت سال در حال تهیه است که امیدواریم به این دوره از نمایشگاه قرآن و ماه رمضان برسد.

مدیر مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: 50 درصد قرآن دارای افکت صوتی و 30 درصد قرآن دارای افکت تصویری است. این نرم‌افزار می‌تواند کار زیبا و متفاوت از ترجمه‌های گویشی باشد.

captcha