کلنگ احداث حوزه علمیه جامع ویژه برادران در ایلام به زمین زده شد
کد خبر: 3122444
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
امروز؛

کلنگ احداث حوزه علمیه جامع ویژه برادران در ایلام به زمین زده شد

گروه اجتماعی: در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار ایلام کلنگ احداث حوزه علمیه جامع برادران در این شهر به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، رئیس حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) امروز، 22 فروردین در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی حوزه علمیه جامع برادران که با حضور امام جمعه، استاندار و جمعی از مسئولان این استان برگزار شد، اظهار کرد: این حوزه با مساحت 5 هزار متر مربع در 5 طبقه احداث می‌شود.
وی گفت: این ساختمان حدود 110 حجره و 50 کلاس مدرن برای تدریس، 40 حجره به عنوان استاد سرا، یک کتابخانه مجهز که می‌تواند به تغذیه فکری و معنوی طلاب کمک کند، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، رفاهی و مسکونی است و ظرفیت این حوزه 600 طلبه است.
مرادبیگی با اشاره به گسترش حوزه‌های علمیه و افزایش طلاب علاقه‌مند به تحصیل در ایلام، گسترش فضای آموزشی در این استان را امری ضروری دانست و افزود: هم‌اکنون 7 حوزه علمیه در استان در حال فعالیت هستند و 350 طلبه در این حوزه‌ها تحصیل می‌کنند؛ لذا نیازمند فضای آموزشی مناسب و متمرکزی برای متقاضیان تحصیل در حوزه‌های علمیه هستیم.
رئیس حوزه علمیه ایلام با تأکید بر اینکه امروز حوزه‌های علمیه به عنوان کانون‌های بزرگ علمی و دینی در جامعه شناخته شده‌اند، گفت: یکی از اقداماتی که در راستای توسعه حوزه‌های علمیه باید انجام گیرد گسترش فضاهای آموزشی است تا طلاب بتوانند درس‌های تکمیلی خود را در آن بگذرانند و در جامعه به عنوان سفیران هدایت نقش بسزایی ایفا کنند.
این مسئول با بیان اینکه حوزه، پایگاه و مرکز اصلی تبیین و ترویج فرهنگ دینی در جامعه است، افزود: هم در بحث بهداشت روانی و هم بحث آرامش روحی و فکری حوزه‌های علمیه نقش پررنگی بر عهده دارند، مردم باید با ارزش‌های دینی منطبق شوند و این رسالت با حوزه‌های علمیه است؛ لذا باید توجه داشت که هدایت آحاد جامعه به سوی فرهنگ ناب محمدی(ص) از وظایف حوزه‌های علمیه است.
وی در پایان، گفت: امید است بتوانیم به نحو احسن در امر تبلیغ دین نقش ایفا کنیم و این نیازمند یاری مسئولان با اعطای امتیازات ویژه به حوزه‌های علمیه است.

captcha