کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی با محوریت تحلیل محیط‌های مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3134334
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی با محوریت تحلیل محیط‌های مجازی برگزار می‌شود

گروه فضای مجازی: کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی با محوریت تحلیل محیط‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی و امنیت و حریم خصوصی در وب، روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهشی پیش از ظهر امروز دوشنبه 24 فروردین ماه با حضور محمدحسین ایمانی‌خوشخو، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، عزیرالله جعفری، معاون پژوهشی دانشگاه، محمدجواد کارگر، دبیر علمی کنفرانس و جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

خلأ موضوع وب در حوزه پژوهش

محمدجواد کارگر، دبیر علمی کنفرانس اظهار کرد: خلأیی در حوزه پژوهش وجود دارد مبنی بر اینکه همه پژوهشگران بر حوزه آی‌تی و علوم کامپیوتر متمرکز هستند درحالی که وب هم می‌تواند در این حوزه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: اگر بتوانیم اولین دوره کنفرانس را به خوبی برگزار کنیم، می‌توانیم در سال‌های آینده به شکل سالیانه نسبت به برپایی آن اهتمام داشته باشیم و در نهایت حرف اول را نه تنها در داخل بلکه در منطقه و قاره آسیا بزنیم.

دبیر علمی کنفرانس تصریح کرد: اقدامات اولیه را از یکسال پیش برای برگزاری کنفرانس آغاز کردیم و برای تحقق این امر کمیته علمی و راهبردی تشکیل و از تمامی سازمان‌های تأثیرگذار و دانشگاه‌های تراز اول کشور دعوت به کار شد.

وی بیان کرد: بیش از 40 نفر کار داوری مقالات را انجام داده‌اند، همچنین در این کنفرانس از سخنرانان کلیدی از اروپا و از دانشگاه‌های سوئیس و آلمان دعوت خواهیم کرد و در قالب پنل‌هایی به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.

ارسال 31 درصدی مقالات به کنفرانس
وی افزود: تا کنون 130 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که از این میان 40 مقاله به صورت شفاهی و 29 مقاله به شکل پوستر پذیرفته شده است یعنی شاه دپذیرش  31 درصدی مقالات بودیم. همچنین از میان 130 مقاله، 30 مقاله به زبان انگلیسی و 100 مقاله به زبان فارسی است.

دبیرعلمی کنفرانس تصریح کرد: مجله بین‌المللی وب پژوهی را در دانشگاه تأسیس خواهیم کرد وهم‌اکنون در مرحله مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که در روز افتتاحیه کنفرانس، پیش‌شماره‌های مجله را در بین حاضران مراسم توزیع خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که تا کنون 100 نفردر کنفرانس ثبت نام کرده‌اند و بیش از 200 میهمان در آن شرکت خواهند داشت، افزود: در مراسم افتتاحیه شاهد حضور مهمانانی همچون جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، واعظی، وزیر ارتباطات، موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد خواهیم بود.

کارگر با اشاره به محورهای کنفرانس اظهار کرد: تحلیل رفتاری و شخصی‌سازی، رسانه و ارتباط شناسی وب، اقتصاد اینترنتی مدل‌های کسب و کار، رایانش وب در کاربردهای همراه، امنیت و حریم خصوصی در وب، وب معنایی، تحلیل محیط‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی، وب کاوی، سکوهای رایانش توزیعی، بازیابی وب و تحلیل محتوا، سکوها و ابزارهای نرم‌افزاری وب، جامعه‌شناسی و اخلاقیات وب، ارزیابی کیفیت وب، تعامل انسان و رایانه از محورهای کنفرانس به شمار می‌رود.

رتبه اول دانشگاه علم و فرهنگ در میان دانشگاه‌ها
در ادامه محمدحسین ایمانی‌خوشخو، با اشاره به پیشینه دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: این دانشگاه دارای بیش از هفت هزار دانشجو در سراسر کشوراست و یکی از فعالیت‌های‌ آن حضور در عرصه‌های پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: عمده مردم ارتباط خوبی با وب برقرار می‌کنند؛ بنابراین کشورمان با اصول و چارچوب فرهنگی که دارد، باید استفاده بهینه‌ای از توانمندی‌های وب داشته باشد.

وی بیان کرد: بیش از یک سالی است که موضوع وب در دانشگاه مطرح شده است و با دستگاه‌های مختلفی همچون وزارت ارتباطات موضوع را بررسی کردیم و نتیجه کار برگزاری کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 26 و 27 فروردین ماه در دانشگاه علم و فرهنگ است.

مرکز وب‌پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
ایمانی‌خوشخو اظهار کرد: مرکز وب‌پژوهی برای نخستین بار در دانشگاه علم و فرهنگ اعلام موجودیت کرده است و نشریه علمی، پژوهشی حوزه وب در آینده‌ای نزدیک در این دانشگاه منتشر خواهد شد.

وی یادآور شد: دانشگاه علم و فرهنگ حلقه اتصالی بین اساتید، دانشجویان داخل و خارج است و برگزاری کارگروه‌های مختلف و سمینارها از برنامه‌های این  دانشگاه به شمار می‌رود.

در ادامه عزیزالله جعفری، معاون پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: در بهمن سال گذشته کنفرانس ملی کارآفرینی دانشجویی برگزار کردیم. پایان این هفته هم شاهد حضور کنفرانس وب‌پژوهی خواهیم بود. همچنین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در آبان‌ماه، کنفرانس ملی گردشگری با محوریت معنویت در زمستان 94 و کنفرانس ملی رویکردهای نوین در توسعه منابع انسانی در پاییز 94 از برنامه‌های معاونت پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: شناسایی نخبگان وب‌پژوه و برگزاری نشست‌های مستمر تحت عنوان مرکز هم‌اندیشی و بررسی موضوع وب از اهداف این همایش به شمار می‌رود.

captcha