دانشگاه‌ پیام نور طرح‌های قرآنی را خارج از نوبت بررسی می‌کند
کد خبر: 3140666
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
احمد علی‌پور:

دانشگاه‌ پیام نور طرح‌های قرآنی را خارج از نوبت بررسی می‌کند

گروه دانشگاه: معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در این دانشگاه‌ طرح‌های قرآنی و فرهنگی خارج از نوبت بررسی می‌شود، گفت: تمامی معاونت‌های دانشگاه با تمام توان آمادگی حمایت‌ از این طرح‌ها را دارند.

احمد علیپور، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به جایگاه پژوهش‌های قرآنی در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه پیام نور تنها جایی است که در زمینه پژوهش‌های قرآنی و فرهنگی محدودیتی از لحاظ تخصیص بودجه ندارد.

وی افزود: طرح‌های قرآنی و فرهنگی در اولویت‌های ما هستند و اگر در این زمینه طرحی و پژوهشی باشد، ما خارج از نوبت آن را بررسی می‌کنیم و حتماً حمایت می‌کنیم. در تأمین بودجه این طرح‌ها هیچ مشکلی نداریم. در این زمینه هم معاونت‌های فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی ما کار می‌کنند، هم معاونت پژوهشی و فناوری ما و با تمام توان این آمادگی را داریم که از طرح‌ها حمایت کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: به معاونت فرهنگی اعلام کرده‌ایم که هر طرح قرآنی و فرهنگی بیاید، ما خارج از نوبت بررسی و حمایت می‌کنیم و هیچ مشکلی وجود ندارد.

تخصیص 5 درصد کل بودجه پیام نور به بخش پژوهش

علیپور عنوان کرد: تأمین بودجه‌ دانشگاه پیام نور غیر دولتی است. در واقع بیش از 90 تا 95 درصد بودجه‌ ما غیردولتی است. به این دلیل که بودجه ما  از درآمد اختصاصی تأمین می‌شود. برنامه‌ این است که بودجه پژوهشی‌مان را در دانشگاه افزایش دهیم و به 4، 5 درصد از کل بودجه‌مان برسانیم.

وی گفت: معمولاً سازمان‌‌های بالاتر ما در سطح وزارت‌خانه و مجلس به این دلیل که دانشگاه پیام نور درآمد اختصاصی دارد بودجه‌ای به ما نمی‌دهند ولی می‌توان تفاهم‌نامه‌هایی با آن‌ها داشته باشیم چون وظیفه آن‌ها این است که از این طرح‌ها و پژوهش‌ها حمایت کنند، ما این آمادگی را داریم که این تفاهم‌نامه‌ها را با آن‌ها امضا کنیم.

captcha