از کسب رتبه اول استان مرکزی در چاپ قرآن در کشور تا برگزاری کنگره 1000شهید خمین
کد خبر: 3147086
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

از کسب رتبه اول استان مرکزی در چاپ قرآن در کشور تا برگزاری کنگره 1000شهید خمین

گروه اجتماعی: کسب رتبه اول کشوری استان مرکزی در چاپ قرآن، برگزاری کنگره یک‌‌ هزار شهید خمین، برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی و ...از مهمترین رویداد قرآنی استان در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهمترین‌ عناوین اخبار استان مرکزی در هفته جاری بدین شرح است:

نیازسنجی، رکن اصلی پژوهش قرآنی تاثیرگذار است

محمدجواد محمودی‌فر، حافظ کل قرآن استان مرکزی با اشاره به اینکه نیازسنجی از ارکان اصلی یک پژوهش قرآنی اثربخش و مفید در جامعه است، افزود: شاهد انجام پژوهش‌های قرآنی تکراری در حوزه قرآن و علوم معارف اسلامی هستیم.

وی افزود: متأسفانه هنوز منبع جامعی وجود ندارد تا پژوهشگران قرآنی با مراجعه به این منبع متوجه شوند که کدام یک از پژوهش‌های قرآنی از سوی محققان انجام شده است؛ لذا شاهد انجام پژوهش‌های قرآنی تکراری در حوزه قرآن و علوم معارف اسلامی هستیم.

افتتاح حوزه علمیه خواهران و مؤسسه قرآنی امام خمینی(ره) در خمین

در پنجمین هفته فرهنگی شهرستان‌های استان مرکزی، حوزه علمیه خواهران و مؤسسه قرآنی امام خمینی(ره) در خمین افتتاح می‌شود.

استان مرکزی رتبه اول کشوری را در چاپ قرآن کسب کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به کسب هشت رتبه برتر ملی و استانی از کسب رتبه اول استان در چاپ قرآن کریم به همت خیران خبر داد.

وی افزود: رتبه‌های کسب شده ملی و استانی در سال گذشته شامل طرح نورباران(چاپ قرآن کریم با مساعدت خیران)با چاپ 32 هزار و 500 جلد رتبه اول کشوری و فعالیت در حوزه پژوهشی و آموزشی رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.


ضرورت تلاش بانوان جهادگر در راستای تحقق منویات رهبری

نظام‌دوست، بانوان فعال در حوزه جهاد دانشگاهی و دیگر نهادها را به استمرار در تلاش مضاعف در راستای تحقق منویات رهبری عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود بانوان در تمامی عرصه‌ها نقش‌آفرین باشند و از رسالت اصلی خویش که تربیت نسلی فرهیخته است غافل نباشند.

سیدجعفر نظامدوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در مراسم تجلیل از بانوان این نهاد به مناسبت گرامیداشت روز زن برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام(س)، گفت: حضرت فاطمه(س) در تمامی موارد و مباحث دارای مؤلفه و شاخصه‌هایی هستند که باید مورد توجه عموم بانوان و دختران جوان قرار گیرد.

برگزاری کنگره یک‌هزار شهید خمین

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خمین از برگزاری کنگره یک‌هزار شهید این شهرستان همزمان با هفته فرهنگی با حضور سردار شعبانی، فرمانده قرارگاه ثارالله خبر داد.

علیرضا ساعدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خمین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بر لزوم زنده نگاه داشتن ارزش‌های تعریف شده توسط شهدای معزز و معظم تأکید کرد.

برگزاری مراسم بیل‌گردانی روز ۲۸ فروردین در محلات

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری آئین سنتی بیل‌گردانی طی ۲۸ فروردین در نیم‌ور محلات خبر داد.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به ثبت ملی آئین سنتی بیل‌گردانی به‌عنوان یک میراث معنوی، گفت : این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی صنایع دستی برگزار می‌شود.

پایان داوری آثار جشنواره سراسری «سه گانه سرفصل، فصل اول؛ امام خمینی(ره) در استان مرکزی

 سرپرست معاونت فرهنگی جهادداانشگاهی استان مرکزی از پایان مرحله داوری آثار جشنواره سراسری «سه گانه سرفصل، فصل اول؛ امام خمینی(ره») در استان خبر داد.

زهره نعمتی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: طرح هفت شهر شایستگی، اشاره به منظومه رویدادهای دانش بنیان فرهنگی دارد که با هدف تحقق الگوی فارغ‌التحصیل شایسته در نظام آموزش عالی ایران و به ابتکار معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است.

برگزاری مراسم افتتاحیه سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی

مراسم افتتاحیه سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان دختر استان مرکزی در شهرستان خمین برگزار شد.

شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان دختر  که در خمین برگزار شد، تربیت قرآنی را مهم‌ترین راهبرد آموزش و پرورش بیان کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش نهادی در خدمت کشور است و فعالیت‌های پرورشی در واقع اقداماتی برای تربیت نسل نوجوان و جوانان محسوب می‌شود که منجر به ساماندهی نیروی انسانی خواهد شد.

گسترش پژوهش‌های اسلامی؛ عامل اساسی در شکوفایی مضامین قرآنی

شایسته پزشکیان، چهره قرآنی کشور و مدرس دانشگاه آزاد اراک خواستار به روز رسانی اطلاعات پژوهشگران شد و گفت: اگر پژوهش‌های اسلامی و مذهبی از رشد بیشتری برخوردار باشد شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در رابطه با مضامین دینی و قرآنی خواهیم بود.

وی در راستای ضرورت انجام پژوهش‌های قرآنی، گفت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوب و شایسته‌ای در خصوص پژوهش به ویژه مباحث و بخش‌های قرآنی انجام شده است.

اجرای طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان گام مثبتی در ترویج فرهنگ قرآنی است

مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی استان مرکزی گفت: تصویب طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان قرآن گام مثبتی در تحقق منویات رهبری و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

حسین محمدی، مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی استان مرکزی با اشاره به تصویب طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان قرآن کریم در مراکز آموزش عالی در مجلس، اظهارکرد: پیرو تأکیدات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت حافظان و قاریان قرآن در سطح کشور، توجه به فرهنگ قرآنی و حرکت در این مسیر به‌عنوان یک ضرورت و اصل مطرح می‌شود.

captcha