ادبیات دفاع مقدس نیازمند تدوین نقشه راه است/ لزوم ایجاد تشکیلاتی منسجم
کد خبر: 3154493
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
اکبر صحرایی:

ادبیات دفاع مقدس نیازمند تدوین نقشه راه است/ لزوم ایجاد تشکیلاتی منسجم

گروه جهاد و حماسه: یکی از نویسندگان دفاع مقدسی کشورمان معتقد است که باید نقشه راهی به منظور تدوین استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت در تعریف مبانی، بیان اهداف و آسیب‌شناسی ادبیات دفاع مقدس ترسیم شود.

اکبر صحرایی، نویسنده دفاع مقدسی کشورمان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تصریح کرد:  امروز ادبیات دفاع مقدس استراتژی خاصی ندارد و قلم‌زنی در این حوزه موردی و بر اساس ابتکار شخصی بدون متولی است.
وی با بیان اینکه در فضای کنونی تجارب اهالی قلم حوزه دفاع مقدس که به صورت خودجوش متولد شده‌اند، هرگز به نسل بعدی منتقل نمی‌شوند، افزود: با تدوین نقشه راه و استراتژی به تعریف مشخصی از ادبیات دفاع مقدس می‌رسیم و تکلیف متولی و مخاطبان آن معین می‌شود و می‌توان به برنامه‌ریزی اصولی برای پرورش استعدادهای این حوزه پرداخت.
نگارنده «حافظ هفت» با بیان اینکه عامل اصلی رکود فعلی ادبیات دفاع مقدس به خاطر نبود استراتژِی مشخص در این عرصه است، بر لزوم آسیب‌شناسی این حوزه تصریح کرد و گفت: یکی از آفت‌های فعلی ادبیات دفاع مقدس، پرداخت بیش از حد به برخی حوزه‌هاست که به صورت موردی، گاه خیل عظیمی از نویسندگان به ادبیات شفاهی می‌پردازند و از داستان کودک و نوجوان غافل می‌شوند یا برعکس این موضوع.
وی با بیان اینکه این امر در درازمدت آسیب‌های زیادی به پیکر ادبیات دفاع مقدس وارد می‌کند، افزود: ادبیات دفاع مقدس پرچمدار ادبیات معاصر است و به برنامه‌ریزی خاص نیاز دارد.
صحرایی همچنین تصریح کرد: برای معرفی مؤثر ادبیات دفاع مقدس در عرصه بین‌الملل باید تشکیلاتی منسجم برای بررسی و انتخاب بهترین آثار و سفارش ترجمه آنها به صاحب‌قلمان نام‌آشنا با این حوزه تاسیس شود.

captcha