ثبات‌ قدم در میدان نبرد و ارتباط با خدا؛ رمز موفقیت ارتش الهی
کد خبر: 3167042
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

ثبات‌ قدم در میدان نبرد و ارتباط با خدا؛ رمز موفقیت ارتش الهی

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ثبات قدم در میدان‌های نبرد و ارتباط مداوم با خدا رمز موفقیت ارتش الهی است، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیرویی مومن، مکتبی و خدایی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح قزوین اظهار کرد: امام جمعه قزوین با بیان اینکه ملت‌های مستضعف جهان نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند، ماموریت نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را جهانی معرفی کرد.

وی با اشاره به آیه 60 سوره انفال «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ؛ و هر چه در توان دارید از نیرو و اسب‌هاى آماده بسیج کنید تا با این تدارکات دشمن خدا و دشمن خود و خدا را بترسایند»  عنوان کرد: وجه امتیاز نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با نیروهای نظامی کشورهای دیگر این است که نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیرویی مومن، مکتبی و خدایی است و خدای متعال بنیانگذار این ارتش است.

وی ثبات قدم در میدان‌های نبرد و ارتباط مداوم با خدا را رمز موفقیت ارتش الهی برشمرد و با اشاره به آیه 45 سوره انفال « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِذَا لَقِیتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُواْ وَاذْکُرُواْ اللّهَ کَثِیرًا لَّعَلَّکُمْ تُفْلَحُونَ: اى کسانى که ایمان آورده‏اید چون با گروهى برخورد مى‏کنید پایدارى ورزید و خدا را بسیار یاد کنید، باشد که رستگار شوید» افزود: ارتشی که خدای متعال بنیانگذار و همیشه پشتیبان آن است وقتی در مقابل گروهی از دشمنان قرار می گیرد باید ثبات و پایداری داشته و لحظه‌ای ارتباط خود را با خدای خود قطع نکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: اطاعت از فرامین الهی و داشتن نگاهی خدایی و قلبی مهربان و سرشار از رحمت، رمز موفقیت ارتش الهی است که اگر این گونه شد اقشار محروم دنیا پشتیبان این ارتش و منتظر قدوم آن‌ها خواهند بود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: ارتش و نیروهای مسلح در نگاه قرآنی تنها نیست و مطابق با آیه 7 سوره فتح « وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَکَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا: لشکریان آسمان‌ها و زمین تنها از آن خدا است، و خداوند شکست ناپذیر و حکیم است» اجزا عالم و آفرینش و همه مسلمانان، مومنان و مستضعفان همه در کنار این ارتش هستند.

حجت‌الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: جنود الهی همراه و هم‌رزم کسانی هستند که در راه خداوند و برای دفاع از مومنان، مسلمانان و حتی مردم مستضعف غیر مسلمان در جهت اجرای فرامین الهی و انبیاء قیام کرده‌اند.

وی یادآور شد: امروز نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریتی جهانی دارد و ملل مستضعف جهان به این نیروها امیدوار و حامی و پشتیبان آن‌ها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان یادآور شد: ارتش و نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی پیرو پیامبری هستند که فرمود هر کس ندای کمک خواهی فردی را بشنود اما به آن پاسخ ندهد مسلمان نیست و این نشان دهنده وظیفه سنگین نیروها در دفاع از مستضعفین است و ما نیز زمزمه‌گر« انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» تا قیام منجی عالم بشریت و مهربان‌ترین مصلح جهانی خواهیم بود.

captcha