برگزاری آزمون مرحله نهایی «درس‌هایی از قرآن» در اراک
کد خبر: 3173451
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

برگزاری آزمون مرحله نهایی «درس‌هایی از قرآن» در اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون مرحله نهایی درس‌هایی از قرآن امروز، ۳۰ فروردین با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز ناحیه یک اراک در دبیرستان حاج کاظمی این شهر برگزار شد.

داوود اسماعیلی، کارشناس قرآن ناحیه یک آموزش و پرورش اراک در حاشیه مرحله نهایی مسابقه درس‌هایی از قرآن در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی با اشاره به اینکه آزمون درس‌هایی از قرآن، مربوط به برنامه‌های حجت‌الاسلام قرائتی است که هر پنج شنبه از شبکه یک پخش می‌شود، افزود: در این مرحله نهایی این آزمون حدود 200 دانش‌آموز پسر شرکت کرده است.

وی افزود: شرکت‌کنندگان این آزمون دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه دوره اول (هفتم و هشتم) و متوسطه دوره دوم (اول، دوم، سوم و چهارم دبیرستان قدیم) هستند که سوالات آنها با هم متفاوت است.

اسماعیلی در خصوص نحوه پذیرش دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون، اظهارکرد: برنامه درس‌هایی از قرآن مربوط به اول مهر تا پایان اسفند ماه است که حدود 14 هزار پاسخنامه در اختیار مدارس قرار داده شد.

وی اضافه کرد: در این طرح دانش آموزان موظف بودند هر هفته پس از برنامه درس‌هایی از قرآن، پاسخ سوالات را به مدارس خود تحویل داده و پس از آن کسانی که برگزیده شده‌اند به مرحله نهایی این مسابقات راه می‌یابند.

وی همچنین به توزیع حدود 400 جلد از کتاب درس‌هایی از قرآن اشاره کرد و گفت: این کتاب که چکیده سخنان حجت‌الاسلام قرائتی است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

این مقام مسئول در پایان، یادآور شد: از بین دانش آموزان شرکت‌کننده در این مسابقه 6 نفر به‌عنوان نفرات برگزیده به استان معرفی می‌شوند که پس از انجام مسابقات استانی نفرات برتر هر استان معرفی خواهد شد. 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۴:۴۲
0
0
عالیییییی
captcha