برگزاری مراسم «ارج‌داشت سرآمدان سخن» در کاشان
کد خبر: 3177951
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

برگزاری مراسم «ارج‌داشت سرآمدان سخن» در کاشان

کانون خبرنگاران نبأ/ جواد کریمی: مدیر فرهنگسرای علامه ملامحسن فیض‌ کاشانی از برگزاری مراسم ارج‌داشت سرآمدان سخن در فرهنگسرای علم و ادب این شهرستان خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، محمدرضا گل‌سرخی گفت:  مراسم ارج‌داشت سرآمدان سخن، «سعدی شیرازی»، «سهراب سپهری» و «ملک‌الشعرای بهار» در فرهنگسرای فیض کاشانی این سازمان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در این مراسم که سه‌شنبه اول اردیبهشت ماه با حضور شاعران، ادب دوستان و علاقمندان به فرهنگ و ادب فارسی ساعت 18 برگزار می‌شود، شاعران به قرائت اشعار خود در رابطه با این سه شاعر می‌پردازند.

مدیر فرهنگسرای علامه ملامحسن فیض کاشانی، افزایش شناخت و معرفت شهروندان نسبت به مشاهیر و مفاخر تاریخ و ادبیات کهن ایرانی، بررسی اشعار شاعران نامدار و برجسته ایران زمین به‌ویژه دیار ادب‌آفرین کاشان در پویایی و پایایی اعتلای مقام علم و ادب و هنر را از جمله اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.

گل‌سرخی ضمن اشاره به اینکه شعر و شاعری یکی از عرصه‌های بسیار اثرگذار در فضای فرهنگی عمومی است افزود: بررسی ابعاد مختلف شخصیت این شعرا، شرح زندگی، معرفی آثار، گفت‌و‌شنود با اصحاب شعر و ادب از دیگر برنامه‌های این محفل ادبی است.

وی اظهار کرد: این مرکز علم و ادب به منظور وظایف هویتی خود همزمان با آخرین روز از هفته شعر فارسی (25 فروردین تا اول اردیبهشت‌ماه)  و به مناسبت روز بزرگداشت نام و یاد شاعر پرآوازه ایران «سعدی»، سالمرگ «سهراب سپهری» و «ملک‌الشعرای بهار» مراسم ارج‌داشت این سه شاعر پرآوازه را با مشارکت انجمن ادبی سخن برگزار می‌کند.

گل‌سرخی سخنرانی سه نفر از اساتید طراز اول شهرستان، خوانندگی، شعرخوانی شاعران برجسته و سخنرانی یکی از صمیمی‌ترین دوستان «سهراب سپهری» را از ویژه‌برنامه های این مراسم برشمرد.

یادآور می‌شود، فرهنگسرای علامه ملامحسن فیض کاشانی با محوریت انجام فعالیت‌های علم و ادب 20 بهمن ماه سال گذشته آغاز به کار کرده است.

captcha