تبعیض شغلی علیه بانوان مسلمان در انگلیس
کد خبر: 3179110
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

تبعیض شغلی علیه بانوان مسلمان در انگلیس

گروه بین‌الملل: شانس بانوان مسلمان در انگلیس برای استخدام، ۷۱ درصد کمتر از بانوان دیگر ادیان با شرایط تحصیلی و زبانی یکسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه ایندیپندنت، تبعیض علیه بانوان مسلمان در محل کار به معنی آن است که احتمال بیکاری بانوان مسلمان بسیار بیشتر از بانوان مسیحی با شرایط مشابه و مهارت‌ زبانی یکسان است.

بنابر نتایج تحقیقات دکتر نبیل خطاب، استاد دانشگاه بریستول، بانوان مسلمان انگلیس، 71 درصد بیش از بقیه در استخدام ناموفق هستند.

نتایج تحقیقات ملی در زمینه نیروی کار نشان می‌داد که آمار بیکاری در میان بانوان مسلمان 18 درصد، در میان بانوان هندو 9 درصد و در میان بانوان مسیحی 4 درصد است که شانس کمتر بانوان مسلمان را به سطح سواد پایین‌تر و انگلیسی ضعیف‌تر نسبت می‌داد، اما خطاب می‌گوید که اطلاعات وی نشان می‌دهد که میزان بیکاری بانوان مسلمان بالاتر بوده و این تفاوت بیشتر نتیجه تبعیض شغلی علیه آنان است.

خطاب در تحقیقات خود با مقایسه بانوان مسلمان با دیگر بانوان دارای تحصیلات و مهارت‌های زبانی مشابه به این نکته دست یافت که آمار بالای بیکاری زنان مسلمان در نتیجه تبعیض شغلی است.

خطاب می‌گوید: فعالیت اقتصادی میان بانوان مسلمان در انگلیس به صورت قابل توجهی پایین‌تر و نرخ بیکاری آن‌ها به صورت قابل ملاحظه‌ای بالاتر از دیگر ادیان است.

وی افزود: آشکار بودن دین بانوان مسلمان به خاطر استفاده از حجاب دلیل اصلی اعمال تبعیض علیه آنان است.

captcha