توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان؛ راه‌حل مسئله اشتغال در رشته‌های علوم اسلامی
کد خبر: 3182220
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
سیدابوالحسن نواب تاکید کرد:

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان؛ راه‌حل مسئله اشتغال در رشته‌های علوم اسلامی

گروه دانشگاه: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن تاکید بر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش دغدغه اشتغال دانشجویان رشته‌های علوم اسلامی، گفت: برای دانشجویی که بار علمی مطلوبی دارد، نگرانی شغلی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با آینده شغلی دانشجویان حوزه‌های علوم دینی اظهار کرد: دانشجو اگر خوب درس بخواند، نگرانی برای شغل او وجود ندارد. دانشگاه ما چون تحصیلات تکمیلی است، اصلاً نگران شغل نیستیم. چون در مقطع فوق لیسانس و دکتری هستند، زود برایشان کار پیدا می‌شود.

وی در رابطه با نقش دولت و مجلس در این رابطه ‌افزود: خیلی برای آن‌ها سهمی قائل نیستم. معتقدم اگر افراد خوب درس بخوانند و قوی باشند، جذب می‌شوند. مخصوصاً رشته‌های علوم انسانی، دانشجو اگر خوب درس بخواند، نباید نگران چیزی باشد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در رابطه با چگونگی حل معضل بیکاری اظهار کرد: در دانشگاه‌های نوین جهان که آغاز آن از آمریکا بود، شرکت‌های دانش‌بنیان نزدیک دانشگا‌ه‌ها قرار گرفتند و دانشجو از همان آغاز تحصیل خود برای شغل خود نیز فکر کرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان نزدیک دانشگاه‌ها رشد کنند

نواب گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید نزدیک دانشگاه‌های ما رشد کنند و ایجاد شوند و این تنها راه است. دانشجو باید از ابتدا با کار ارتباط برقرار کند. شرکت دانش‌بنیان اولین بار در آمریکا درست شد و دانشجویان با صنعت گره خوردند و هیچ احساس بیکاری هم در جامعه پدید نیامد.

وی عنوان کرد: ما بدون توجه به آینده شغلی دانشجو تربیت کنیم. البته من نمی‌گویم مجلس و دولت بدون نقش هستند. صد هزار شغل را به‌راحتی می‌توان ایجاد کرد و آن اینکه بنگاه‌های فروش املاک و ماشین و ... چرا باید دست آدم بی‌سواد یا کم‌سواد باشد؟ اگر موظف کنیم که هر بنگاهی باید یک لیسانس حقوق پای موافقت‌نامه و قراردادشان را امضا کند، چندین شغل ایجاد می‌شود. اگر بنگاهی که در حال حاضر 20 میلیون درآمد دارد، ماهی 18 میلیون تومان داشته باشد، اتفاقی نمی‌افتد.

باید برای پژوهش نقش خیلی والایی قائل شویم

نواب افزود‌: در رابطه با بحث اشتغال دانشجویان علوم دینی که پژوهش‌محور هستند، کارهای خوبی شده، معاونت علمی رئیس جمهور تلاش می‌کند، ولی اینها کافی نیست. خیلی بیش از این باید گسترش پیدا کند. ما باید برای پژوهش نقش خیلی والایی قائل شویم.

وی گفت: همین تعریفی که برای بنگاه ارائه شد برای هزاران شغل دیگر در حوزه علوم دینی نیز می‌تواند تعریف شود تا از فارغ‌التحصیلان استفاده شود.

نواب در پایان اظهار کرد: اولیای امور و مسئولان دانشگاه‌ها، پژوهشگران و ... باید خیلی جدی به این امر اهتمام داشته باشند و به طرح‌هایی فکر کنند که خوب و مفید باشد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سراج
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۷
0
0
یعنی یک عده دانشجو تربیت می‌شوند برای بیکاری؟
captcha