عرضه جلد ۳۴ تفسیر تسنیم در نمایشگاه کتاب/ جلد ۳۵ زیر چاپ است
کد خبر: 3190837
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

عرضه جلد ۳۴ تفسیر تسنیم در نمایشگاه کتاب/ جلد ۳۵ زیر چاپ است

گروه ادب: جلد ۳۴ تفسیر تسنیم آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تفسیر تسنیم اثر ارزشمند آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی است که به صورت تفسیر ترتیبی و به زبان فارسی ارائه شده و بر پایه اسلوب تفسیری علامه طباطبایی(ره) به نگارش درآمده است.

تاکنون 34 مجلد از این تفسیر از سوی انتشارات اسراء به چاپ رسیده است که آخرین مجلد، آیات 38 تا 79 سوره شریفه «توبه» را شامل می‌شود و احتمال عرضه مجلدهای 35 این تفسیر در این دوره از نمایشگاه وجود دارد.

آیات مربوط به جلد 34 تفسیر تسنیم با فراخوان مؤمنان برای دفاع از سرزمین اسلامی آغاز می‌شود و آنها را از تمرّد از جهاد و گرایش به زندگی دنیایی منع می‌کند؛ چرا که پیامد آن عذاب دردناک آخرت و نابودی در دنیاست و در ادامه به پاره‌ای از مسائل جنگ تبوک و اوصاف منافقان و کارشکنی‌های آنها می‌پردازد.

مفسر در این مجلد به موضوعاتی مانند «دستور بسیج برای دفاع از اسلام»، «توبیخ مؤمنان متثاقل»، «استقامت و ایثار ابوذر در راه نَفْر به سوی تبوک»، «ناتوانی متخلّفان از زیان رساندن به دین الهی»، «منابع تأمین هزینه جهاد»، «علت تثاقل منافقان در جنگ تبوک»، «حرکت منافقان در مدار بسته شک و تردید»، «راز سلب توفیق منافقان از حضور در صحنه جهاد»، «خیر بودن پیروزی و شهادت برای مؤمنان» و «نعمت بودن مرگ برای مؤمن و کافر» پرداخته است.

«نهی از نگریستن به بالا دست در زخارف دنیایی»، «بازگشت به توحید، تنها راه نجات منافقان»، «جواز مصرف زکات برای آزادی اسیران جنگی»، «شبهه تثبیت فقر در اسلام با مسئله زکات»، «جواز دستگردان زکات با اذن ولی مسلمانان»، «راز اصرار قرآن بر افشای اوصاف و اسرار منافقان»، «وجوب عقلی امر به معروف و نهی از منکر»، «دفاعی بودن جنگ‌های پیامبر (ص)»، «افشاگری خدا از کلام و کار کفرآمیز منافقان»، «اسلام در حال فقر و کفر در بی‌نیازی»، «نشانه‌های نفاق و اهمیت صدق حدیث و وفای به عهد» از موضوعات دیگری است که در جلد 34 به آن پرداخته شده. 

یادآور می‌شود، جلد 34 تفسیر تسنیم با قیمت 20 هزار ریال در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

گفتنی است، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» از 16 تا 26 اردیبهشت سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

captcha