ضعف‌ها و قوت‌های میزبانی باغ‌موزه دفاع مقدس از نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3202388
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
سالاریان تبیین کرد:

ضعف‌ها و قوت‌های میزبانی باغ‌موزه دفاع مقدس از نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر بخش فروش دوره گذشته نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان اینکه انتخاب باغ‌موزه دفاع مقدس به عنوان میزبان بیست‌وسومین دوره، بهترین انتخاب است به بیان برخی ضعف‌ها و قوت‌های این مکان برای میزبانی از نمایشگاه قرآن پرداخت.

رجبعلی سالاریان، مدیر امور نمایشگاه‌های کتاب استانی و مدیر بخش فروش بیست‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد انتخاب باغ‌موزه دفاع مقدس به عنوان مکان برپایی نمایشگاه قرآن در دوره جدید در مورد استقرار بخش فروش این نمایشگاه گفت: سال گذشته و تقریباً هرساله بخش فروش نمایشگاه قرآن در بهترین نقطه آن استقرار یافته است.

رضایت نسبی بخش فروش در دوره گذشته
وی افزود: همه دوستانی که در این بخش فعالیت داشته‌اند از فروش کتب قرآنی گرفته تا محصولات قرآنی، رضایت نسبی از میزبانی دوره گذشته نمایشگاه قرآن داشتند، سال گذشته غیر از مشکل گرما و سرما که البته بلافاصله برطرف شد با مشکل جدی دیگری مواجه نبودیم.
مدیر بخش فروش بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ادامه در پاسخ به این سؤال که برپایی بخش فروش در فضایی غیر مسقف آسیبی به محصولات به نمایش گذاشته شده وارد می‌کند یا خیر، تصریح کرد: معمولاً در مورد نمایشگاه کتاب تهران نیز اکثر فضاها در اماکن غیر مسقف که به وسیله چادر برپا شده‌اند، برگزار می‌شود.

مسقف بودن یا نبودن بخش فروش
سالاریان با بیان اینکه مسقف یا غیر مسقف بودن فضای نمایشگاه تأثیری بر آسیب وارد شدن به محصولات ندارد، اظهار کرد: آنچه که در بخش فروش نمایشگاه قرآن می‌‌تواند کمک‌کننده باشد مسئله اطلاع‌رسانی بیشتر و تبلیغات اثرگذار است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اگر مخاطب به نمایشگاه قرآن وارد شود توجهی به مسقف بودن یا نبودن فضا نمایشگاهی ندارد، گفت: برای مخاطب محتوی مهم‌تر از مسائل دیگر است که این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر امور نمایشگاه‌های کتاب استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با این همه اینکه نمایشگاه قرآن در بخش فروش مسقف نباشد، امکان اینکه آسیب به محصولات وارد شود نیز تا حدودی ایجاد می‌کند و بنابر این اگر نمایشگاه مسقف باشد بسیار بهتر است، البته این را هم بگویم که همه این مشکلات می‌تواند در سایه فروش بیشتر قرار بگیرد و نگرانی‌ها را از بین ببرد.

اولویت فقط میزان فروش محصولات است

سالاریان خاطرنشان کرد: در بخش فروش اولویت با فروش است اما در بخش‌های نمایشگاهی شاید تا حدودی قضیه متفاوت باشد و برخی اولویت‌های دیگر وجود داشته باشد، اما مهم‌ترین مسئله در این بخش فراهم کردن مقدمات و تمهیدات برای فروش بیشتر است.
مدیر بخش فروش بیست‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پاسخ به این سؤال که در دوره گذشته مهم‌ترین معضلات غرفه داران چه چیزی بوده است، بیان کرد: چون سال گذشته برای اولین بار بود که نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شد، قاعدتاً مشکلاتی نیز به چشم می‌خورد و این طبیعی بود، یقیناً اولین بار که نمایشگاه در مصلی نیز برگزار شد این مشکلات وجود داشته است.
وی اذعان کرد: با توجه به تجربه اول بودن باید تبلیغات بیشتری صورت می‌گرفت، به  جز مشکل تهویه که در روزهای اول وجود داشت مشکل دیگری تا پایان نمایشگاه به وجود نیامد.

انتخاب مجدد باغ موزه سردرگمی‌های سال گذشته را کاهش خواهد داد
سالاریان با بیان اینکه سال گذشته مقداری سردرگمی در مردم در بحث بازدید از نمایشگاه قرآن دیده می‌شد، گفت: اینکه امسال نیز نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود اتفاق بسیار خوبی است، چرا که اگر نمایشگاه مجدداً به مصلای تهران بازمی‌گشت همان سردرگمی‌های سال قبل دیده می‌شد. همینکه باغ موزه برای دومین بار میزبان نمایشگاه قرآن شده است، مردم متوجه خواهند شد که دیگر نمایشگاه به آن سمت رفته است.
مدیر امور نمایشگاه‌های کتاب استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: انتخاب باغ موزه دفاع مقدس به عنوان میزبان نمایشگاه قرآن بهترین انتخاب بود، هزینه‌هایی که سال گذشته صورت گرفت امسال به نتیجه خواهد رسید.

تأکید بر کیفی بودن محتوای بخش فروش در نمایشگاه بیست و سوم
وی در پایان مهم‌ترین ویژگی بخش فروش دوره گذشته را کیفیت محتوای این بخش عنوان کرد و گفت: به اعتقاد من باید در دوره جدید نیز این شعار را سرلوحه فعالیت این بخش قرار دهند. در دوره جدید باید محصولات قرآنی به روز ارائه شود تا مخاطبان بیشتری جذب آن شود. امسال باید بر کیفیت محتوا تأکید شود.

captcha