جوان‌باوری و جوان‌یاوری؛ شعار فعالیت‌های وزارت ورزش/ افتتاح طرح همسان‌گزینی/ پرداخت وام ازدواج
کد خبر: 3203686
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
گلزاری خبر داد:

جوان‌باوری و جوان‌یاوری؛ شعار فعالیت‌های وزارت ورزش/ افتتاح طرح همسان‌گزینی/ پرداخت وام ازدواج

گروه جامعه: معاون ساماندهی امور جوانان گفت: شعار اصلی ما در سال ۹۴ جوان باوری و جوان یاوری است. رویکرد جوان غافلی و نگاه امنیتی به جوانان را باید کنار گذاشت که ما آن را جوان هراسی می‌نامیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان با اصحاب رسانه برای تشریح و اعلام برنامه‌ حوزه جوانان در سال 94 برگزار شد. وی در این نشست با اشاره به وظایف رسانه‌ها در حوزه جوانان گفت: امیدواریم با کمک رسانه‌ها بتوانیم به حوزه جوانان کمک کنیم تا مردم از این مسئله مهم آگاه شوند. مسئله جوان و اهمیت به جوانی و توانمندی و از طرف دیگر نیازهای جوانان و نارضایتی‌های جوانان مسائل مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: شعار اصلی ما در سال 94 جوان باوری و جوان یاوری است. رویکرد جوان غافلی و نگاه امنیتی به جوانان را باید کنار گذاشت که ما آن را جوان هراسی می‌نامیم.

گلزاری در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که گریبانگیر جوانان می‌شود گفت: ما نباید مرتب از آسیب‌ها سخن بگویم چرا که گاهی اوقات این رفتار باعث دلسردی جوانان شده است. ما باید اساس خود را خوبی، زیبایی، فعالیت و پیشرفت جوانان قرار دهیم.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه هدف جوان باوری و جوان یاوری فقط در حرف نباشد، بیان کرد: دولت و مسئولان این شعار را باید در تمامی بخش‌های که جوانان فعالیت دارند مد نظر قرار دهد انتظار داریم مجلس و دولت بر خلاف گذشته مشکلات اقتصادی درگیر جوانان بود این مسئله را جدی بگیرند.

وی در ادامه خواستار تنظیم و معلوم بودن بودجه در حوزه جوانان شد.

انتظارات از قوه  قضائیه و هیئت دولت

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش در ادامه با اشاره به سایت‌های غیر قانونی که در مورد همسریابی وجود دارد گفت: در رابطه با این سایت‌ها باید پلیس فتا و قوه قضائیه برای قانونگذاری ورود پیدا کند. ما از مجلس و قوه قضائیه و هیئت دولت انتظار داریم در حوزه جوانان به این معاونت کمک‌های بیشتری را انجام دهد.

وی در ادامه گفت: رسانه‌ها نیز باید به صورت دلسوز و آگاهانه در این حوزه وارد شوند و اطلاعات خود را در زمینه جوانان وسیعتر کنند.

پیگیری وظیفه همه نهادها در حوزه جوانان هستیم

گلزاری با اعلام برنامه‌های معاونت امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: برنامه‌ اصلی ما با شعار جوان باوری و جوان یاوری در سال 94 است. مسئله ما پیگیری وظیفه‌ای است که همه دستگاه‌ها در حوزه جوانان بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته جلسه‌ ملی جوانان تشکیل شد گفت: در سال گذشته سه بار جلسه ساماندهی جوانان تشکیل شد که در تمام استانها فعالیت‌های دلگرم کننده‌ای را شاهد بودیم و امسال نیز در نظر داریم که تمامی حوزه‌های جوانان را در استانها ساماندهی و فعال کنیم.

معاونت ساماندهی امور جوانان و وزارت ورزش و جوانان افزود: در حوزه جوانان ما نیازمند تشکیل شورای عالی جوانان هستیم که برای تشکیل این شورا لازم است دستور جلسه در 18 دستگاه از طریق نهاد ملی و وزارت ایجاد شود و امیدواریم این جلسه در خرداد ماه سال جاری برگزار شود.

وی با اظهار امیدواری از تشکیل ستاد ساماندهی جوانان در سال جدید گفت: امیدواریم که این ستاد به زودی تشکیل شود.

معاونت ساماندهی امور جوانان و وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: طرح‌های ملی نیز برای هفته جوان در نظر گرفته شده است، مانند: ساماندهی اوقات فراغت و برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در سطح ملی، مسئله مشارکت‌های ملی سمن‌ها و ...

وام ازدواج از سر گرفته می‌شود

وی افزود: در حوزه ازدواج و تعالی خانواده نیز کارهای اساسی انجام شده است. در حوزه ازدواج وام ازدواج و کارت جهیزیه برای جوانان مد نظر قرار گرفت. مسئله وام ازدواج در سال 94 به زودی با وعده بانک مرکزی از سر گرفته می‌شود.

معاونت ساماندهی امور جوانان و وزارت ورزش و جوانان با اشاره به طرح همسان گزینی افزود: با همکاری موسسه تبیان این سامانه در خرداد ماه سال جاری رونمایی می‌شود. همچنین راه اندازی مراکز قبل از ازدواج و بعد از ازدواج از طرحهای دیگری است که در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی در ادامه گفت: یکی از مسائل دیگری که در سال جاری اجرا خواهد شد بحث خیرین ازدواج و برگزاری همایش خیرین ازدواج و همایش نمایندگان آنها است.

گلزاری خاطر نشان کرد: حوزه ترغیب مسائل ازدواج که به موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است یکی دیگر از طرح‌های اجرایی سال 94 است. مسئله ازدواج و تحکیم خانواده و موضوعات و مسائل مربوط به آن در سطح شورای عالی فرهنگ عمومی کشور در حال بررسی است.

گلزاری در خصوص دفتر مشارکت های اجتماعی، سومین اداره معاونت ساماندهی امور جوانان گفت: در این دفتر ما تعداد سمن های جوانان را در سال 93 از 200 سمن که تحویل گرفتیم به 400 سمن رساندیم. علاوه بر اینکه تعداد سمن‌ها افزایش پیدا کرده، 4 تا 5 دوره آموزشی توانمندسازی آنها را نیز برگزار کردیم و امسال هم این دوره‌‌ها ادامه خواهد داشت.

شعار ما در مشارکت ها، افزایش مشارکت جوانان همراه با توانمندسازی آنان است

وی افزود: شعار ما در مشارکت ها، افزایش مشارکت جوانان همراه با توانمندسازی آنان است. ما توانمندسازی تخصصی و عمومی را در دستور کار داریم که آموزش داده خواهد شد. پیگیری مسئله ی قانون مشارکت ها از دیگر اقدامات این اداره است. امیدواریم با همکاری استاندارها مکان‌هایی را با عنوان سمن سرا در اختیار سازمان های مردم نهاد جوانان قرار دهیم. انتشار نشریه جدیدی با عنوان سمن جوان را نیز در دستور کار داریم.

گلزاری اقدام دیگر این دفتر را ترغیب جوانان به ازدواج دانست و گفت: قرار شد با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول شورای عمومی کشور در کلیه جلسات این شورا مسئله ازدواج و موضوعات هفتگانه ازدواج مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان در پایان نوری را به عنوان دبیر هفته ی جوان و مدبر را به عنوان سخن گوی هفته جوان معرفی کرد و همچنین از کار جدیدی خبر داد که با همکاری حوزه بین الملل وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود. بر این اساس حوزه بین الملل جوانان پر شورتر و با برنامه‌های بهتر فعال خواهد شد.

captcha