دبیرخانه ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر آغاز به کار کرد
کد خبر: 3221965
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

دبیرخانه ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر آغاز به کار کرد

گروه ادب: مدیرکل دفتر تهیه و تألیف متون و نشریات معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فراخوان ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر به زودی منتشر می‌شود و اکنون دبیرخانه این جشنواره آغاز به کار کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجید توسلی، مدیرکل دفتر تهیه و تألیف متون و نشریات معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در دوره‌­های گذشته جشنواره کتاب دین، با احساس نیاز و ضرورت حمایت مؤثر و معرفی محققان و پژوهشگران و همچنین آثار برتر دینی، جشنواره کتاب دین و پژوهش‌­های برتر را به عنوان یک فعالیت فاخر و متناسب با اهداف و مأموریت­‌های مورد نظر سازمان تبلیغات اسلامی پایه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: مؤلفان کتب دین نقش بسزایی در ترویج احکام حیات‌بخش اسلام داشته و حمایت و تجلیل از زحمات آنها می‌تواند در گسترش فرهنگ نشر در حوزه دین کمک کند.

مسئول دبیرخانه ششمین جشنواره کتاب دین افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مهمترین و گسترده­‌ترین سازمان فرهنگی و دینی در تداوم فعالیت‌های اثرگذار دینی در پنج جشنواره گذشته نیز اقدامات مؤثری را به منظور حمایت و تجلیل از مؤلفان حوزه دین انجام داده و با استعانت از خداوند متعال، ششمین جشنواره کتاب دین را نیز در سال 1394 برگزار می‌کند.

توسلی با بیان اینکه جشنواره کتاب دین به بررسی و انتخاب مجموعه متنوعی از موضوعات و تألیفات حوزه دین اختصاص دارد، گفت: فراخوان جشنواره ششم به زودی انتشار یافته و موضوعات و فرایند اجرایی و ارسال تألیفات و ارزیابی تبیین و تشریح می‌شود.

مسئول دبیرخانه جشنواره کتاب دین اضافه کرد: جشنواره کتاب دین با ابداع و نوآوری­‌های خاصی برای تجلیل از مؤلفان کتب دینی آغاز به کار کرده و امیدواریم بتوانیم با اخذ منابع و تألیفات غنی از کتب حوزه دین، گام‌های اساسی برای ترویج و تعمیق فعالیت‌های دینی و فرهنگی برداریم.

وی ضمن تشریح محورهای جشنواره ششم کتاب دین تاکید کرد: ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش­‌های برتر در 10 گروه با محورهای علوم قرآن و حدیث، اصول فقه و حقوق اسلامی، فلسفه، کلام، عرفان، اخلاق و مذاهب اسلامی، تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی، ادبیات‌ داستانی و رمان، کودک و نوجوان، علوم اجتماعی، علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی، علوم تربیتی، روانشناسی و علوم رفتاری، علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که برای تعقیب فعالیت‌های مرتبط با آن، دبیرخانه جشنواره تشکیل و با انسجام‌بخشی هر چه بیشتر، همکاری لازم را در تعامل با مراکز علمی و پژوهشی پیگیری می‌کند.

captcha