جشن تکلیف نوآموزان قرآنی مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد
کد خبر: 3228648
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

جشن تکلیف نوآموزان قرآنی مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد

شعب خارجی: مراسم جشن تکلیف دختران نوآموز قرآنی مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس در سال تحصیلی ۲۰۱۵ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس در آستانه فرخنده میلاد با سعادت امیرالمؤمنین، حضرت علی(ع) و همچنین خجسته میلاد بانوی دو عالم، حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) با برگزاری مراسم با شکوهی به سن تکلیف رسیدن 31 تن از دختران نوآموز قرآنی این مؤسسه را با حضور اولیا و مربیان آنان جشن گرفت.
برنامه‌های این مراسم که با همکاری، هماهنگی، پشتیبانی و به همت مربیان و شاگردان مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس اجرا شد، با استقبال قابل توجه اولیا و خانواده‌های دانش‌آموزان مواجه شد.
ویژه برنامه‌های این مراسم شامل قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط یکی از نوآموزان قرآنی مؤسسه، اجرای هم‌خوانی نوآموزان، اجرای نمایشی به منظور معرفی ویژگی‌های شخصیتی امیرمؤمنان علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و قرائت شعر و دکلمه بود.
بنا بر این گزارش، دختران نوآموز مکلّف پس از عبور از زیر قرآن مجید به عنوان یگانه کتاب سعادت‌بخش بشری، وارد جایگاه مراسم شدند و در مکان‌هایی که برای آن‌ها پیش‌بینی شده بود، استقرار یافتند. 
فضای معنوی حاکم بر این مجلس به ویژه هنگامی که این نونهالان سوگندنامه و تعهدنامه خود را با صدای بلند در پی مربی خود تکرار می‌کردند، تجسّم‌بخش شکر و سپاس آنان به پیشگاه پروردگار عالمیان در این جشن عبادت و تقرّب به خدا بود. 
بخش دیگر این مراسم فرهنگی ـ تربیتی، اجرای سرودهای زیبا توسط گروه‌های سرود پسر و دختر مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس بود که مورد تشویق اولیای نوآموزان قرآنی حاضر در مراسم قرار گرفت. 
ایراد سخنرانی حجت‌الاسلام عیسی جهانگیر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که وی پس از تقدیر و تشکر از خانواده‌ها و زحمات مربیان و معلمان قرآن مؤسسه آموزشی، به اهمیت مسئله تکلیف و زمان آن برای دختران و پسران به‌ویژه در غرب پرداخت. 
پایان‌بخش این جشن معنوی و جشن عبادت و تقرب به خدا، اهدای هدایا و گواهینامه‌های تکلیف به دختران مکلّف از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی، رئیس مرکز اسلامی انگلیس و حجت‌الاسلام عیسی جهانگیر و همچنین تقدیر و تشکر از مجریان مراسم بود. 
حسن ختام این مراسم، قرائت دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و طول عمر و سلامتی رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی ایران و گرفتن عکس دسته‌جمعی دانش‌آموزان به همراه اولیاء و مربیانشان بود.

captcha