ایرانیان با تکیه به قرآن در دل دشمنان وحشت انداخته‌اند
کد خبر: 3228655
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
امام‌جمعه مسجدسلیمان:

ایرانیان با تکیه به قرآن در دل دشمنان وحشت انداخته‌اند

کانون خبرنگاران نبأ/ کوروش اکبری: حجت‌الاسلام والمسلمین امینی گفت: تکیه مردم ایران به قرآن و تمدن دیرینه باعث ایجاد ترس بین سیاست مداران وابسته به دول استکباری که سابقه دشمنی دیرینه با انقلاب اسلامی ایران دارند شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در هشتمین جشنواره استانی قرآنی ضیافت قدس که به میزبانی آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین امینی، امام‌جمعه مسجدسلیمان، گفت: تکیه مردم ایران به قرآن و تمدن دیرینه باعث ایجاد ترس بین سیاست مداران وابسته به دول استکباری که سابقه دشمنی دیرینه با انقلاب اسلامی ایران دارند شده است.

هشتمین جشنواره استانی قرآنی ضیافت قدس ویژه دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی سما خوزستان، با حضور 83 دانش‌آموز، به میزبانی آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان برگزار شد. در آئین افتتاحیه این جشنواره، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادق امینی امام‌جمعه مسجدسلیمان در سخنانی ضمن خیرمقدم حضور کلیه دانش‌آموزان و مسئولان دانشگاهی شرکت‌کننده در این جشنواره، از دست‌اندرکاران برگزار کننده این مسابقات قرآنی تشکر کرد.

امینی در ادامه گفت: امروزه یکی از مواردی که باعث ایجاد ترس در بین دلتمردان غرب شده، این است که انقلاب اسلامی ایران در حال گسترش در جهان است و به تعبیر آن‌ها مجددا امپراطوری پارس در حال شکل‌گیری است.

وی در همین باره گفت: هنری کیسینجر وزیرسابق امور خارجه و مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در نامه‌ای که در 16 فصل خطاب به دولتمردان غربی نوشته، هشدار داده، که از شرایط موجود منطقه می‌توان پیش‌بینی کرد که ایرانیان در حال نیرومند شدن هستند.

امام‌جمعه مسجدسلیمان، تأکید کرد: این سیاستمدار در یکی از فصول نامه خود خطاب به دلتمردان غرب به موضوع قرآن و در فصلی دیگر به تمدن قدیم ایران اشاره کرده و در ادامه با تحلیل جایگاه فعلی قرآن در نزد ایرانیان و گسترش دستورات این کتاب مقدس در جامعه، مدعی شده که ایرانیان درصدد هستند با تکیه بر قرآن و تمدن گذشته خود دوباره امپراطوری عظیم پارس را تشکلیل دهند.

امینی در بخش دیگر صحبت خود پیرامون اهمیت قرآن، گفت: قرآن کتابی است که سرشار از مضامین آموزنده است و در صورت مأنوس شدن با این کتاب مقدس و درک صحیح مفاهیم قرآنی، سعادت بشر در دنیا و آخرت تضمین خواهد شد، همین‌جا از رهبر عظیم‌ا‌لشأن انقلاب اسلامی ایران تشکر می‌کنم که علی‌رغم مشغله حکومتی زیاد با حضور در جلسه قرآنی به مدت سه ساعت و نیم با تبسم و لبخند به شنیدن صوت قاریان داخلی و بین‌المللی قرآن مجید می‌پردازد و این موضوع به ما نشان می‌دهد که قرآن مجید چه جایگاه والای دارد.

امام‌جمعه مسجدسلیمان در ادامه و در بخش دیگری از صحبت خود به نقش بختیاری در تاریخ مبارزه با استبداد اشاره مختصری کرد و گفت: قوم بختیاری که صد درصد پیرو مکتب تشیع هستند، نقش برجسته‌ای در تاریخ مبارزه با استبداد داشتند به‌طوری که در دوران مشروطه این واقعیت بیشتر به نمایش گذاشته شد، حتی زمانی رهبرمعظم انقلاب اسلامی چنین بیان کردند که در جریان مشروطه بختیاری‌ها ستون فقرات این قیام بودند.

وی همچنین، عنوان کرد: شهید علیمردان‌خان بختیاری، قهرمانی دیگر از قوم بختیاری است که برای مبارزه با استکبار و دست‌یابی به آزادی، مدت‌ها با رضاخان قلدر به مبارزه برخاست که در نهایت نیز به شهادت رسید و افتخاری دیگر از قوم بختیاری را می‌توان نوجوان سیزده ساله مسجدسلیمانی، شهید بهنام محمدی نام برد که در دوران دفاع مقدس با وجود سن کم مدتها در کنار شهید جهان آرا به نبرد با متجاوزان بعثی پرداخت و به درجه رفیع شهادت نایل شد.

امینی افزود: با توجه به همین رشادت‌ها لازم است یاد و خاطر این چنین شخصیت‌های زنده نگه داشته شود و به کشور معرفی شود که خوشبختانه چند سالی با تلاش زیاد برخی از مسئولان کشوری و استانی این کار در حال انجام است.

در این مراسم فریبرز فروتن، دبیر شورای سیاست‌گذاری سازمان سما در خوزستان در سخنانی ابتدا به بیان تاریخچه‌ای از مسابقات قرآنی ضیافت قدس پرداخت و گفت: انتخاب نام قدس برای این دوره از مسابقات که از سال 68 شروع شد یکی از سما در معانی قرآن است.

وی در ادامه با بیان وضعیت آماری سما در کشور و استان خوزستان، از شهر مسجدسلیمان به عنوان شهر اولین‌های صنعتی نام برد و گفت: مسجدسلیمان پایتخت نفتی خاورمیانه و شهر شهید بهنام محمدی است و ساکنان این شهرستان از جمله مردمانی هستند است که پیشینه تاریخی بسیار طولانی در پرستش خدای یگانه داشتند و افتخار می‌کنم که جشنواره قرآنی ضیافت قدس در این شهرستان برگزار شده است.

فروتن ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره به طور اجمال تاریخ ایستادگی مردمی در برابر استبداد اشاره کرد و گفت: مردم شعیه سرزمین بختیاری از دیرباز به واسطه آموخته‌های دینی خود شجاعانه با استبداد زمان، در نبرد بودند، شهید علیمردان خان بختیاری از جمله این افراد است که در راه آرمان خود به شهادت رسید، به همین خاطر از حجت‌الاسلام والمسلمین امینی، امام‌جمعه مسجدسلیمان که سال‌ها است در این سنگر با جدیت در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی اجتماعی جامعه بختیاری و برای زنده کردن یاد افتخار‌آفرینان این قوم سرافراز خدمت می‌کند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ابتدای این مراسم، مسعود شهبازی، رئیس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، ضمن عرض خوش آمد به کلیه حضار، خطاب به شرکت‌کنندگان در هشتمین جشنواره استانی قرآنی قدس، گفت: خوشا به سعادت شما که با قرآن مأنوس هستید. قرآن روشن‌ترین نور برای سعادت بشر و حقیقتی همیشه جاری است که سرشار از تعالیم آموزنده و چراغ راه رسیدن به کمال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلستانی، معاون فرهنگی سما منطقه خوزستان در آئین افتتاحیه این جشنواره در سخنانی ضمن بیان بخش‌های مختلف  جشنواره قرآنی ضیافت قدس به لزوم بهره‌مندی از تعالیم قرآن در زندگی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی بسیار تأکید کرده که سبک زندگی اسلامی در جامعه گسترش داده شود و در همین باره هم سفارش کرده برای کسب سعادت، سبک زندگی با قرآن همسان شود.

وی قرآن را تنها راه از بین بردن دردها و رنج‌ها دانست و با اشاره به آیه 30 سوه شوری تأکید کرد: همه دردها و رنج‌ها متلعق به خود انسان‌ها است و خداوند به‌واسطه بزرگی و مهربانی‌اش هرگز انسان‌ها را دچار درد و رنج نمی‌کند، پس اگر می‌خواهیم زندگی خوب داشته باشیم و درد و رنج از بین برود باید با مراجعه به کلام خدا در قرآن مجید، دستورات این کتاب مقدس را در زندگی خود رعایت کنیم تا آسایش و آرامش دنیا و آخرت را به دست آوریم.

captcha