توجه به سلامت در دین از خصوصیات بارز معتقدان به امامت و ولایت است
کد خبر: 3247321
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
قنبری:

توجه به سلامت در دین از خصوصیات بارز معتقدان به امامت و ولایت است

گروه اندیشه:معاون فرهنگی بنیاد مستضعفان کشور با تاکید بر اینکه حضرت علی (ع) همواره در زندگی خود سلامت دین را در نظر داشتند، یادآور شد: یکی از خصوصیات بارز معتقدان به امامت و ولایت توجه به سلامت دین است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)از زنجان، حشمت الله قنبری همدانی، معاون فرهنگی بنیاد مستضعفان کشور، روز گذشته 12 اردیبهشت  در همایش حکمت مطهر خرمدره با بیان اینکه سخن گفتن از حضرت علی(ع) مانند شخصیت ممتاز ایشان کاری سهل و ممتنع است، عنوان کرد: اگر درباره این امام بزرگوار نیز صحبت شود کسی قدرت فهم ایشان را ندارد که بخواهد در مقام بیان قرار گیرد.
وی تاکید کرد:  سخن نگفتن از حضرت علی (ع )نیز باعث می شود نظام آفرینش اعتبار و منزلت خود را از دست بدهد لذا از امیرالمومنین گفتن فرضی است که باید نقطه اتکال و اتصالش وحی الهی و بیان پیغمبر باشد.
معاون فرهنگی بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه علی پرچم هدایت است،عنوان کرد: این موضوع  بدین معنی است که نفس وجود علی در کنار پیامبر سند هدایت غیبی است که این امر نقطه کانونی و ثقل تمرکز الهیون است
قنبری همدانی با بیان اینکه حضرت علی (ع )در برابر ذات اقدس تعالی حقی برای خود قائل نیست، تصریح کرد :جامعیتی در علی (ع) وجود دارد که تمام موجودیت هستی اوج عزت خود را مربوط به ایشان  می دانند و علی (ع)در این قسمت بی تکرار است.
این تحلیلگر تاریخ اسلام با تاکید بر اینکه علی شخصیتی است که در قلمرو حکومت او خورشید غروب نمی کند، تصریح کرد: با تمام این اوصاف علی(ع) رابا گریه‌های یتیم‌های کوفه و یا ناله در ویرانه جامانده مرد غریب می شناسند و تنها علی(ع) است که می‌تواند این جامعیت را داشته باشد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه زندگی ولی خدا اسوه و حسنه است، افزود: بخشی از وجود حضرت علی (ع)قابل  فهم برای خیلی از انسانها نیست به طوری‌که حتی در عصر رسالت نیز مردم از رفتار پیامبر( ص) با او دچار حیرت می شدند و عرصه را آنقدر برای پیامبر (ص) تنگ کردند که پیامبر لاجرم اسرار غیب را برآنها فاش می ساختند .
وی با تاکید بر اینکه حضرت علی (ع) همواره در زندگی خود سلامت دین را در نظر داشتند، یادآور شد :یکی از خصوصیات بارز معتقدان به امامت و ولایت توجه به سلامت دین است.
این مقام مسئول با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر دایره رفتاهای غیرعلوی در بسیاری از زندگی‌ها ساری و جاریست،تصریح کرد :یکی از مشکلات ما این است که سلامت دین را در زندگی خود ملاحظه نمی کنیم که این امر باید اصلاح شود.

captcha