اجرای طرح آموزش قرآن و حدیث حوزه از سال آینده
کد خبر: 3257177
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
حسین‌خانی خبر داد:

اجرای طرح آموزش قرآن و حدیث حوزه از سال آینده

گروه حوزه‌های علمیه: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه از اجرای طرح آموزش قرآن و حدیث در سطح یک حوزه از سال آینده و تدوین نظام جامع تهذیب حوزه‌های علمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسین‌خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)  از تدوین نظام جامع تهذیب حوزه خبر داد و گفت: طرح تدوین این نظام‌ جامع در حال بررسی است و امیدوارم طی فصل بهار امسال بخش عمده‌ای از آن به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: در این طرح 20 عنوان کتاب مورد نیاز اخلاقی و تربیتی برای حوزه علمیه طراحی و تدوین می‌شود.

معاون تهذیب حوزه تصریح کرد: این طرح با هدف ساماندهی و یکسان‌سازی برنامه‌های تربیتی، تدوین و در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

تدوین نظام جامع تربیتی

وی با بیان اینکه این نظام‌نامه با در نظر داشتن ویژگی‌های خاص حوزه‌های علمیه تدوین می‌شود، اظهار کرد: این نظام نامه پس از یکسری مطالعات گسترده و نیازسنجی و آسیب‌شناسی حوزه‌های علمیه چشم‌انداز برنامه‌های تربیتی یک طلبه را از هنگام ورود به حوزه تا مقاطع بالاتر در نظر می‌گیرد.

حسینخانی بیان کرد: این نظام نامه علاوه بر اصول کلی، به مسائل زیست محیطی ویژه حوزه‌های علمیه خواهد شد و نظرات مراجع و بزرگان حوزه نیز در آن لحاظ می‌شود.

حسینخانی برگزاری نشست‌های فصلی معاونان تهذیب را از دیگر برنامه‌های معاونت تهذیب برشمرد و عنوان کرد: این نشست‌های فصلی در سال جاری نیز با هدف تبادل نظر و ارایه تجربیات معاونان تهذیب استان ها برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه از ایجاد رشته مدیریت تربیتی و فرهنگی در حوزه خبر داد و افزود: این مسئله در حال پیگیری است تا بتوانیم زمینه‌های آن را فراهم کنیم و در کنار رشته تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه راه‌اندازی شود.

حسینخانی برگزاری دوره‌های اخلاق و اندیشه اسلامی با عنوان سیر مطالعاتی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد.

اجرای طرح آموزش قرآن و حدیث از سال آینده

حسینخانی در پاسخ به این پرسشی درباره سرانجام طرح قرآنی معاونت تهذیب که به تایید شورای قرآنی رسیده و هنوز در شورای عالی حوزه است، عنوان کرد: این طرح در سطح یک حوزه از سال آینده اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: البته دقیقا همان طرح نیست ولی بیشتر مواردی که دوستان در معاونت تهذیب لحاظ کرده‌اند در این طرح وجود دارد.

captcha