نماز، از دیدگاه آیات و روایات در یک نشریه دانشجویی بررسی شد
کد خبر: 3274402
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

نماز، از دیدگاه آیات و روایات در یک نشریه دانشجویی بررسی شد

گروه اجتماعی: ویژگی‎‌های نماز از دیدگاه آیات و روایات در نشریه دانستنی‎های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، نشریه دانستنی‎های فرهنگی و اجتماعی، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم منتشر شد.
در ششمین نشریه دانستنی‎های فرهنگی و اجتماعی، به فضایل اقامه نماز و نماز جماعت از دیدگاه قرآن و احادیث و روایات عترت طاهرین پرداخته شده است.
در این نشریه بخش‎هایی از جمله فضیلت نماز در قرآن و احادیث، منزلت نمازگزار، خشوع در  نماز، پذیرش نماز، شرایط و موانع پذیرش نماز، پرهیز از سبک شمردن نماز، اقامه نماز با جماعت و... مورد بحث قرار گرفته است.
از دیگر بخش‎های این نشریه می‎توان به برتری نماز جماعت، دو برگ رهایی، صفوف نخستین جماعت، حضور در جمع و جماعت ،فضایل مسجد از دیدگاه احادیث و روایات، حضور در مسجد، اهمیت نماز جمعه، قرآن، کیفر ترک نماز، منافق شناسی و...اشاره کرد.
فضیلت نماز شب، عوامل محروم شدن از نماز شب، اجر کسی که نیت نماز شب داشته باشد اما خواب بماند، و تارک نماز و کفر، از دیگر بخش‌های این نشریه است.

در بخش آثار نماز این نشریه می‎خوانیم: « اتْلُ ما أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنَ الْکِتابِ وَ أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ لَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ ما تَصْنَعُونَ»، آنچه را که از کتاب به تو وحی شده است بخوان و نماز را به پا دار، که نماز از کار زشت و ناپسند باز می‎دارد و قطعا یادخدا از هر عبادتی بالاتر است و خدا می‎داند چه می‎کند.
رسول خدا فرمودند، هر کس که نمازش او را از کارهای زشت و ناپسند باز ندارد، جز بر دوری او از خدا افزوده نشده است.

روایت شده است پیامبر خدا درباره مردی که با ا یشان نماز می‎خواند و در عین حال مرتکب کارهای زشت می‎شد فرمودند که نمازش روزی او را از کارهای زشت باز خواهد داشت و دیری نپایید که آن مرد توبه کرد.»

captcha