نقطه اشتراک جشنواره پیام نور با مسابقات بین‌المللی قرآن چیست؟
کد خبر: 3290941
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

نقطه اشتراک جشنواره پیام نور با مسابقات بین‌المللی قرآن چیست؟

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور از روز ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در استان مازندران برگزار می‌شود، این مسابقات با سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران دارای یک نقطه اشتراک است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مازندران، در حالی رقابت‌های نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور از روز 21 اردیبهشت‌ماه آغاز شده است که نگاه اکثر فعالان قرآنی کشورمان به سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران است.
رقابت‌هایی که از روز 25 اردیبهشت‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود تا به‌مدت چندین روز شاهد گسترش چتر قرآنی در فضای کشورمان باشیم، اما در استان مازندران تمامی نگاه‌ها به جشنواره قرآنی پیام نور است، این جشنواره دارای یک نقطه اشتراک با مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران است که تا حدودی باعث نزدیکی این دو شده است. نقطه اشتراکی که باعث شده تا وزن و سطح این مسابقات را چندین درجه ارتقا‌ء دهد.
با اعلام شدن اسامی داوران ایرانی سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با داوران نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور به این نقطه اشتراک خواهیم رسید.
غلامرضا شاه میوه، محمد‌جواد فاطمیان، مهدی دغاغله، امیر آقایی از جمله داورانی هستند که بعد از برگزاری مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور برای داوری رقابت‌های بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران راهی سالن اجلاس کنفرانس سران کشورهای اسلامی خواهند شد.
دیگر داوران این دوره از مسابقات نیز سابقه داوری در رقابت‌های بین‌المللی ایران و برخی کشورهای دیگر را دارند، همچنین در بخش بانوان نیز داوران سطح بالایی به امر قضاوت رقابت‌ها مشغول هستند.
نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور دارای شش بخش است که هم اکنون متسابقان در بخش شفاهی این مسابقات در حال رقابت هستند.
گفتنی است؛ این مسابقات روز 23 اردیبهشت‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه پایان خواهد یافت. در این مسابقات 500 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان رقابت خواهند داشت.

captcha