وحدت رویه در نگارش؛ هدف برپایی نشست معرفی مصحف جمهوری اسلامی
کد خبر: 3297454
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
بابایی اعلام کرد:

وحدت رویه در نگارش؛ هدف برپایی نشست معرفی مصحف جمهوری اسلامی

گروه ادب: دبیر اجرایی نشست بین‌المللی معرفی مصحف جمهوری اسلامی، هدف اصلی از این نشست را رسیدن به وحدت رویه در نگارش مصحف در کشورهای مختلف اسلامی عنوان کرد.

محمد بابایی، دبیر اجرایی دومین نشست بین‌المللی «شیوه‌های نگارش و علامت‌گذاری قرآن» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) گفت: موضوع نشست، معرفی مصحف مرکز طبع و نشر قرآن کریم به مسئولان طبع و نشر قرآن کشورهای اسلامی است و این امر بهانه‌ای شده تا به وحدت رویه در نگارش مصحف برسیم.
بابایی افزود: در این نشست گزارشی از فعالیت‌های مرکز طبع و نشر قرآن کریم برای رسیدن به وحدت رویه ارائه می شود که این امر مورد تاکید تمام صاحبنظران جهان اسلام است.
دبیر اجرایی دومین نشست بین‌المللی «شیوه‌های نگارش و علامت‌گذاری قرآن» با بیان اینکه در این نشست ناظران و مسئولان امور چاپ و نشر قرآن از کشورهای مختلف از جمله سوریه، اردن، عراق، پاکستان، کویت، لبنان، اندونزی و مالزی حضور دارند، گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد مصحف مرکز طبع و نشر قرآن کریم تناسب آن با نگارش‌های جهان اسلام و اجماع بر مباحث علمی مستدل در این زمینه است.
وی عنوان کرد: نخستین نشست بین‌المللی شیوه‌های نگارش و علامت‌گذاری قرآن کریم سال 91 برگزار شده بود که دستاوردهای خوبی داشت. امیدواریم به زودی شاهد نشست‌های تخصصی دیگر در حوزه‌های کتابت قرآن کریم با همکاری کشورهای مختلف باشیم.

captcha