دانشگاه باید اندیشه‌های قرآن را پیاده کند/ تأکید بر قرآنی بودن دانشگاه پیام نور
کد خبر: 3297473
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
نجفی‌برزگر:

دانشگاه باید اندیشه‌های قرآن را پیاده کند/ تأکید بر قرآنی بودن دانشگاه پیام نور

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور در اختتامیه نوزدهمین جشنواره قرآن این دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه قرآنی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مازندران، مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور صبح امروز 23 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی پردیس ناجا در خزرآباد ساری برگزار شد.
در بخشی از این مراسم کریم نجفی‌برزگر، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم بود وی در سخنانی صمن قدردانی از تمامی عوامل برگزارکننده مسابقات، گفت: در این دوره از مسابقات مجموعاً 16 هزار نفر حضور داشتند که در این بین سهم بخش شفاهی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره چهار هزار نفر بوده است.
وی در ادامه به میزبانی دانشگاه پیام نور از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برای برگزاری این جشنواره نیز نهاد نمایندگی ولی فقیه در جشنواره و مسئولان دانشگاه همکاری و حمایت‌های مالی و معنوی فراوانی داشتند.
معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور در ادامه سخنان خود به یکی از سخنان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام(ره) فرمودند که سرنوشت کشور را دانشگاه تعیین می‌کند، البته دانشگاهی که اندیشه اساتید و دانشجویان آن با فرهنگ قرآن کریم عجین شده باشد.
نجفی اظهار کرد: این دانشگاه است که می‌تواند اندیشه‌های قرآن را پیاده کند، شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها بر نقش اساتید و دانشجویان تأکید داشته است؛ چرا که این دو رکن و اصول اصلی دانشگاه هستند. در مسیر اسلامی کردن علوم انسانی و دانشگاه‌ها تنها باید از قرآن کریم استفاده کرد و این جز با مراجعه با قرآن کریم میسر نمی‌شود.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه فرهنگی و قرآنی است، بیان کرد: در دیداری که با آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی داشتیم ایشان بر اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه مقدس است تأکید داشتند. اعتقاد من بر این است که قداست دانشگاه به وجود همین دانشجویان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور اذعان کرد: ما نه تنها فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را در قالب جشنواره برگزار می‌کنیم، بلکه جشنواره‌های دیگری همچون جشنواره حرکت، جشنواره رباتیک، جشنواره شعر و ادب، جشنواره مهدویت و سبک زندگی و ... را برگزار کرده‌ایم.
نجفی برزگر در ادامه سخنان خود در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور به دوری قلب‌ها از قرآن و رابطه آن با مرگ دل پرداخت و گفت: در آیات و روایات فراوانی در این مورد سخن گفته شده است، خداوند متعال در قرآن فرموده است افرادی هستند که اگرچه قلب دارند اما درک نمی‌کنند و چشم و گوش دارند اما نمی‌بینند و نمی‌شنوند، این افراد همانند چهارپایان هستند و این افراد بهره‌ای از قرآن نبرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: قرآن ظاهر و باطنی دارد، ظاهر آن همین تلاوت‌ها و جشنواره‌ها است و باطن آن نیز تدبر، تفکر، تعقل و عمل به قرآن کریم است. امام علی(ع) در وصیت‌نامه خودشان آورده‌اند که قرآن را مورد توجه قرار دهید مبادا که غیر شما در عمل کردن به قرآن از شما پیشی بگیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور در ادامه به بحث پیوند قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: اگر به این دو ثقل اکبر توجه داشته باشیم و در فعالیت‌ها این دو را به هم پیوند دهیم هیچگاه گمراه نخواهیم شد، کسانی که ادعا کردند کتاب خدا برای آنها کافی است گمراه شدند، در حال حاضر می‌بینیم که افرادی که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند اما از سوی دیگر خیانت به قرآن و اسلام می‌کنند.
نجفی با تأکید بر اینکه افرادی که تنها در ظاهر قرآن را حفظ کردند عاقبت آنها خیانت به قرآن خواهد بود، افزود: جامعه ما باید روزبه روز پیشرفت کند این پیشرفت در سایه قرآن و البته با همدلی و همزبانی به دست خواهد آمد. اگر بتوانیم ظرفیت‌های موجود را در اختیار دانشجویان قرار دهیم در زمان اندکی به این پیشرفت خواهیم رسید.

مطالب مرتبط
captcha