انتشار کتابی با هدف تصحیح چهره صحیح اسلام و مسلمانان در آمریکا
کد خبر: 3304561
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

انتشار کتابی با هدف تصحیح چهره صحیح اسلام و مسلمانان در آمریکا

گروه بین‌الملل: کتابی با عنوان «چه کسی با نام اسلام صحبت می‌کند؟ بیش از یک میلیارد مسلمان واقعا چگونه می‌اندیشند؟» به زبان انگلیسی و با هدف تصحیح چهره اسلام و مسلمانان در جامعه آمریکا منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، این کتاب به قلم «جان اسپوزیتو»، استاد آمریکایی ادیان و روابط بین‌الملل و مطالعات اسلامی و خانم «دالیا مجاهد» پژوهشگر آمریکایی مصری‌الأصل در امور اسلام و ادیان نگاشته شده است.

مؤلفان در این کتاب بر ضرورت تبیین واقعیت و حقیقت اسلام و مسلمانان به جای استفاده از ویژگی‌ها و صفات کلیشه‌ای و الصاق برچسب‌ تروریست و تندروی به مسلمانان تأکید نموده و مخاطبان غربی را به ضرورت رهایی از کوته‌اندیشی و تنگ‌نظری نسبت به مسلمانان فرا می‌خوانند.

در این کتاب تأکید شده که تشدید اقدامات تروریستی برخی سازمان‌های تروریستی، نتیجه ناتوانی و ضعف دولت‌های اسلامی است.

این نویسندگان مخاطبان خود را از این که اسلام را تهدیدی برای جهان بدانند، برحذر داشته و تأکید دارند: مسلمانان هرگز عضو سازمان‌های تروریستی که علیه جهان می‌جنگند، نیستند.

«جان اسپوزیتو» نویسنده این کتاب، مدیر مرکز همکاری و تفاهم اسلامی ـ مسیحی در دانشگاه «جرج تاون» آمریکا است و در زمینه گفت‌وگوی تمدن‌ها قلم‌زنی می‌کند.

وی همچنین، دارای تألیفات متعددی در زمینه رابطه اسلام و غرب و سازمان‌های اسلامی است و از بزرگترین مدافعین اسلام در غرب به شمار می‌رود.

خانم، دالیا مجاهد، نیز ریاست مرکز پژوهش‌های اسلامی «جالوب» که در زمینه تحقیقات و پژوهش‌های ویژه مسلمانان در کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌کند را عهده‌دار است.

captcha