همایش ۱۰هزار نفری میثاق جانبازان با ولایت برگزار می‌شود
کد خبر: 3305411
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
هاشمی خبر داد؛

همایش ۱۰هزار نفری میثاق جانبازان با ولایت برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران قم گفت: همایش ۱۰هزار نفری جانبازان با شعار رهسپاریم با ولایت تا شهادت در راستای حمایت از بیانات مقام معظم رهبری در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، سردار سید جواد هاشمی امروز 29 اردیبهشت در نشست خبری با رسانه‌های استان افزود: همزمان با میلاد با سعادت حضرت ابالفضل العباس (ع) همایش جانبازان استان قم در جهت حمایت معنوی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص استکبار جهانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های برجسته حضرت ابالفضل(ع) وفاداری و ولایت مداری است و جانبازان با تاسی از حضرتش همواره با صبر و استقامت و بردباری رسالت خویش را ادامه داده‌اند. اکنون همزمان با روز جانباز این نمادهای ایثار و شهادت در گردهمایی بزرگ خویش با آرمان‌های رفیع امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کرده و با این اقدام یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس الگوهای صبر و ایثار پاسخ محکمی به استکبار خواهند داد.

سردار هاشمی افزود: همین روحیه ایثار ملت بر محور ولایت است که انقلاب ما را متفاوت از انقلاب‌های دیگر ساخته است وفاداری به ولایت مورد تاکید شهدا و رسالت جانبازان است و با عمل به همین شعار و با حفظ وحدت در مقابل دشمنان ایستاده ایم. عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون رشادت و فداکاری  رزمندگان و جانبازان است در دوران دفاع مقدس شهدا با خون خویش و جانبازان با اعضا و جوارح خویش در راه انقلاب اسلامی ایثار کردند، برخی از این جانبازان 30 سال است که در بستر هستند و قدرت حرکت ندارند و اعتراض هم نمی کنند بلکه با صبر و بردباری در این شرایط سخت نیز رسالت خویش را ادامه می‌دهند.

سردار هاشمی افزود: استان قم مفتخر به خدمت رسانی به بیش از 11هزار جانباز، 4866 جانباز بالای 25درصد ، 243جانباز 70درصد و مابقی جانبازان زیر 25 درصد است و در مجموع خدمت رسانی به بیش از 50هزار جانباز و خانواده معظم ایشان را عهده دار هستیم. این همایش روز شنبه دوم خرداد همزمان با روز میلاد قمر بنی هاشم (ع) ساعت 18 در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این ایام برگزاری مراسم دیدار با علمداران حماسه با حضور امام جمعه و استاندار محترم قم است که در این هفته انجام می‌شود. تجلیل از خادمان ایثارگر شهدا و تاکید بر تجلیل از جانبازان دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام پیگیری و اجرا می‌شود.

سردار هاشمی افزود: همچنین همزمان با سوم خرداد مراسم گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور بسیجیان دستگاه‌های اجرایی و خادمان به شهدا و مسوولان در گلزار سوم خرداد به همراه عطر افشانی و گلباران مزار 60 شهید فتح خرمشهر برگزار می‌شود. همچنین مراسم کوهپیمایی جانبازان در ارتفاعات برف انبار با حضور بیش از یکهزار جانباز سرافراز به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

captcha