سپاه مرکز تربیت مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 3306386
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور:

سپاه مرکز تربیت مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران است

گروه سیاسی: امام جمعه رفسنجان گفت: سپاه ضامن بقای انقلاب و نظام است و سپاه، مرکز تربیت مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و پاسداری پیش‌روندگی و پیش‌برندگی است نه حفظ وضع موجود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رفسنجان با تأکید بر رعایت تقوا گفت: یکی از سرمایه‌هایی که در عالم قبر و برزخ به داد انسان می‌رسد، تقوای الهی است و باید برای عالم آخرت خود تقوا ذخیره کنیم.

وی با بیان اینکه وفاداری به نظام اسلامی باید در قول، عمل و رفتار ما خود را نشان دهد، افزود: این مهم باید همواره انجام شود نه اینکه زمانی که به نفع ما باشد آن را انجام دهیم. در دولت‌هایی که به وجود آمده معمولا دولت‌های قبل را تخریب و سیاه‌نمایی می‌کنند در حالی که هر دولتی خدماتی انجام می‌دهد و کاستی‌هایی هم دارد، برخی دولت‌ها خیال نکنند فرشته نجات مملکت تنها این گروه هستند و بس.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: بحث هدفمندی یارانه‌ها پتکی شده به دست بعضی دولتمردان که بر سر مردم می‌کوبند در صورتی که شما هم باید به این قانون عمل می‌کردید و این شجاعتی بوده که در دولت قبل انجام شده و بهترین کار است. همین آقایان فرمایش رهبر انقلاب اسلامی را فراموش کردند که در نخستین مرحله واریز یارانه فرمودند، من از ابتدای مسئولیتم نخستین شبی بود که راحت خوابیدم که لااقل یک لقمه نان سر سفره مردم هست و نباید ناسپاسی کنید، زیرا خواست ولی امر مسلمین بوده که این چنین کاری رقم بخورد.

وی بیان کرد: آدم‌هایی هستند که حتی نان خالی را نمی‌توانند تهیه کنند، هنر مدیریت خود را بریزید و کار خوب انجام دهید و ببینید مردم چگونه همراهی‌تان می‌کنند. البته کار بزرگی هم در این دولت انجام شده که طرح بزرگ تحول نظام سلامت است که اگر دست زالو صفتانی که به جان مردم افتادند و پول زیرمیزی می‌گیرند را دولت بتواند کوتاه کند این دغدغه را از مردم رفع کرده است.

حجت‌الاسلام رمضانی‌پور اظهارکرد: برخی پزشکان از خدا بی‌خبر پول زیرمیزی را برای بالا رفتن کلاس خود می‌گیرند در حالی که انسانیتی وجود ندارد که بخواهد کلاسی باشد، زیرا مردم فقیری هستند که نان شب ندارند، اما هزینه زیادی برای پرداخت زیرمیزی از آنها طلب می‌کنند. امام علی(ع) در خطبه 34 نهج‌البلاغه فرمودند، حقی که من بر شما دارم، وفاداری به بیعتی است که شما با من داشته‌اید و ما نیز با نظام اسلامی بیعت کرده‌ایم و در همه صحنه‌ها حضور داریم که این نشان بیعت مجدد ما با نظام اسلامی و ولایی بوده است.

حجت‌الاسلام رمضانی‌پور با تبریک سالروز میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) بیان کرد: ولادت امام حسین(ع) علاوه بر شور و شوقی که در خاندان رسالت ایجاد کرد، اندوهی هم به همراه خود داشت. زمانی که پیامبر اکرم(ص) قنداقه امام حسین(ع) را در دست گرفتند و نام او را از طرف خداوند گذاشتند، اشک هم ریختند و به اسما گفتند بر مصیبت‌هایی که بر فرزندم و اصحاب فرزندم وارد می‌شود، ناراحت هستم.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود مبارک انقلاب اسلامی است و در تمام انقلاب‌ها این یک پدیده بی‌نظیر و اشرف همه جایگاه‌های نظامی و انتظامی است.
وی سپاه را بازوی قدرتمند نظام و نور چشم انقلاب خواند و گفت: سپاه ضامن بقای انقلاب و نظام است و سپاه، مرکز تربیت مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و پاسداری پیش‌روندگی و پیش‌برندگی است نه حفظ وضع موجود. خانواده جانبازان به ویژه همسران آنها با استقامت و صبر با همسران خود زندگی می‌کنند.

وی از سردار شهید حسین بادپا که جانباز 70 درصد بود یاد کرد و گفت: این شخصیت با همه وجود به اندازه چند رزمنده توانمند بود و سرانجام در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه به شهادت رسید.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور با گرامیداشت سوم خرداد روز مقاومت افزود: روز مقاومت و پایداری و روز دزفول در چهارم خرداد را هم گرامی می‌داریم. در سیستم محرمانه نیروهای بعث کد یک، دزفول بود، اما در این شهر هرگز نماز جمعه تعطیل نشد، مردم نیز شهر خود را خالی نکردند و نماز جماعت هم ترک نشد و بیشترین حملات و بمباران‌ها در این شهر انجام شد، اما همه در شهر خود باقی ماندند.

وی تصریح کرد: کنگره و وزارت خارجه و سخنگویان آمریکا هم هر یاوه‌گویی می‌توانند، بکنند برای ما فرقی ندارد. نگاه اگر به لندن، ژنو، لوزان و نیویورک باشد، اقتصاد ما درست نمی‌شود، باید از دولتی خارج شویم و به خصوصی‌سازی تبدیل شویم و مشکلات کشور را رفع کنیم.

captcha