همایش بین‌المللی «تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3306393
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲

همایش بین‌المللی «تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی» برگزار می‌شود

گروه اندیشه: همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی در پنج بخش به‌همت جامعةالمصطفی(ص) العالمیة برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی از سوی دبیرخانه جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) و به همت جامعةالمصطفی(ص) العالمیة برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، بخش‌های کتاب، مقاله، پایان‌نامه، رساله دکتری و بخش ویژه ترجمه، از بخش‌های همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی به‌شمار می‌رود که بخش ترجمه، ویژه بانوان ایرانی و غیرایرانی فعال در عرصه رضوی است.

این همایش شامل سه پیش همایش می‌شود که در سطح کشور برگزار می‌شود، بر این اساس پیش همایش همدلی و همزبانی در سیره رضوی، 28 مرداد‌ماه در مشهد، پیش همایش امام رضا(ع)، اسوه حیات طیبه 25 مرداد‌ماه در قم و پیش همایش بانوان فرهنگ‌ساز سیره رضوی 29 مرداد‌ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

پیش همایش هم‌دلی و هم‌زبانی در سیره رضوی با موضوع تبیین سیره رضوی، شامل محورهای آثار و پیامدهای هم‌دلی و هم‌زبانی در مدیریت خانواده بر اساس سیره رضوی، آثار و پیامدهای هم‌دلی و هم‌زبانی در حیطه ارتباطی با فرزندان بر اساس سیره رضوی، آثار و پیامدهای هم‌دلی و هم‌زبانی در روابط بین زوجین بر اساس آموزه‌های رضوی و اثربخشی همدلی و همزبانی در اصلاح تعاملات اجتماعی بر اساس سیره رضوی می‌شود.

مهارت‌های هم‌دلی و هم‌زبانی در سیره علمی امام رضا(ع)، مهارت‌های همدلی و همزبانی در فرایند آموزش بر اساس سیره رضوی، مهارت‌های همدلی و همزبانی در تبلیغ فعال سیره رضوی در عصر حاضر، بایدها و نبایدهای هم‌دلی و هم‌زبانی پیروان ادیان بر مبنای سیره رضوی و مصادیق هم‌دلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت بر اساس آموزه‎‌های رضوی، از دیگر محورهای این پیش همایش به‌شمار می‌رود.

براساس این گزارش، زمان ارسال مقالات به دبیرخانه همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی، 15 تیر‌ماه و تاریخ اعلام نتایج، اول مرداد‌ماه اعلام شده است که مراسم اختتامیه نیز مرداد‌ماه سال جاری برپا خواهد شد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به نشانی www.razavi.miu.ac.ir مراجعه کنند.

captcha