دریافت ۷۰۰ اثر پژوهشی در سطح بین‌المللی با فراخوان دو ماهه!
کد خبر: 3306907
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
ایکنا گزارش می‌دهد؛

دریافت ۷۰۰ اثر پژوهشی در سطح بین‌المللی با فراخوان دو ماهه!

گروه دانشگاه: نهمین دوره همایش‌ بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در حالی برگزار شد که تنها دو ماه فرصت ارائه اثر به شرکت‌کنندگان آن داده شد و با وجود فرصت بسیار محدود، ۷۰۰ اثر در این همایش داوری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نهمین دوره همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در حاشیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در حالی برگزار شد که فراخوان ارسال آثار به این همایش در بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و مهلت ارسال مقاله به آن تنها دو ماه تعیین شده بود.

25 بهمن‌ماه سال 93 بود که خبری مبنی بر اعلام فراخوان ارسال مقالات به این همایش در بخش‌های کتاب، پایان‌نامه، مقاله‌نویسی و طرح پژوهشی منتشر شد. مهلت پایان این فراخوان 15 فروردین‌ماه بود که با تمدید مهلت 12 روزه‌ای، تقریباً به حدود دو ماه رسید. همچنین روز 31 اردیبهشت‌ماه نیز روزی بود که پرونده نهمین دوره آن بسته شد.

پژوهش کاری پرزحمت و زمان‌بر است؛ چراکه نیاز به تفکر، اندیشه و فرصتی برای فکر کردن دارد و پژوهش اگر قرار است که به حل مسائل منجر شود، لازم است که زمان مقتضی و مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

در شاخه پژوهش‌های قرآنی نیز به‌ویژه به خاطر حساسیت موضوع، اهمیت این امر چندین برابر رخ‌نمایی می‌کند. اما همواره علی رغم پرداختن به این موضوع اما این عرصه با مشکلاتی مواجه بوده است.

یکی از اقدامات در این زمینه، برگزاری همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی است که سه سال است دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود، متولی برگزاری آن محسوب می‌شود. دانشگاهی که در شهرهای مختلف شامل آمل، خوی، تهران، قم، شیراز، مراغه، مشهد، بجنورد، سبزوار، شاهرود، دامغان، میبد، کرمانشاه، ملایر، ‌اصفهان،  زابل، ایلام،‌ زاهدان و خمین دانشکده‌های متعددی دارد.

جابجایی رئیس مرکز امور قرآنی؛ دلیل ناهماهنگی‌ها

حجت‌الاسلام محمد اکبری،‌ دبیر این همایش در گفت‌وگو با ایکنا در مورد فرصت محدود دو ماهه‌ای که برای این فراخوان اعلام شده است، گفت: دو ماه نبوده بلکه بیشتر از دو ماه بوده است. ما از سال گذشته بعد از اینکه همایش هشتم تمام شد کار برگزاری نهمین همایش پژوهش‌های قرآنی را آغاز کردیم. فراخوانش اعلام شده بود منتهی به شکل خبری اعلام نشده بود؛ ولی اعلام شده بود!

وی افزود: ما وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم. زمان اطلاع‌رسانی هم بوده است؛ منتهی مراحل اطلاع‌رسانی متفاوت بوده است. وگرنه بحمدلله 700 اثر داشتیم. بخاطر جابجایی که در اوقاف اتفاق افتاد و رئیس مرکز امور قرآنی مسئولیتش عوض شد؛ آقای یاراحمدی رفت و آقای حسینی جانشین ایشان شد، روند اعلام این فراخوان متفاوت شد.

بنا بر گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام اکبری، دبیر همایش موضوع تغییر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف را به‌عنوان اصلی‌ترین موضوع تأخیر در اعلام فراخوان این همایش عنوان کرده است، حال اینکه این تغییر مدیریتی در دی‌ماه 93 انجام شده است و عملاً زمان زیادی از برگزاری دوره هشتم در اردیبهشت‌ماه 93 گذشته و از دست رفته بوده است. ضمن اینکه شاید تغییر مدیریت را صرفاً بتوان به‌عنوان یک توجیه ذکر کرد اما در عمل و در بحث اجرایی قابل دفاع نیست.

حضور پررنگ دانشجویان دانشگاه علوم و معارف در همایش

یکی از دانشجویان دانشکده علوم و فنون قرائت قرآن تهران که از دانشکده‌های زیر نظر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است و اثر وی در این همایش حائز رتبه شده بود، در رابطه با مهلت محدود این همایش، گفت: ما هم از دو ماه پیش از این همایش مطلع شدیم. دو ماه است که قبل از ساعت 12 شب نتوانسته‌ام بخوابم. برخی از اساتید این دانشگاه پنج نمره تحقیق را منوط به ارسال اثر و مقاله به این همایش کرده بودند. از اینرو اکثر دانشجویان این دانشگاه موظف بودند که در این همایش شرکت کنند؛ البته همه اساتید این شرط را نگذاشته بودند.

وی افزود: دانشگاه ما هم زیر نظر وزارت علوم است و هم زیر نظر اوقاف. سرفصل‌هایش را وزارت علوم تعیین می‌کند؛ اما خود دانشگاه در سیستم نمره‌دهی دخالت دارد. ما 12 نمره تئوری داریم و هشت نمره برای تحقیق و پژوهش.

بر اساس این گزارش، در مجموع تنها سه اثر از آثار خارجی رسیده به این همایش توانستند رتبه چهارم، پنجم و سی و دوم را کسب کنند؛ برگزیدگانی از کشورهای مغرب، اردن و تاجیکستان.
در کل در مقایسه با خود سی و دومین مسابقات بین‌المللی قرآن، این همایش در حاشیه و در سایه قرار گرفته بود، شاید زمان برگزاری آن یکی از دلایل اصلی آن بود. این همایش برخلاف خود مسابقات که عصرها برگزار می‌شدند، صبح برگزار شد و برخی از صندلی‌های خالی سالن اجلاس سران حکایت از در مهجوریت قرار گرفتن همیشگی پژوهش‌های قرآنی می‌داد.

عدم ارائه چکیده مقالات

برخلاف اکثر همایش‌های پژوهشی که بروشور و یا لوح فشرده‌ای از چکیده مقالات برتر در آن به حاضران ارائه می‌شود در این همایش هیچ چیزی به حاضران داده نشد و صرفاً به اعلام اسامی برگزیدگان در زمان تقدیر آن‌ها اکتفا شد. مشخص نشد که شرکت‌کنندگان از کدام دانشگاه یا مرکز پژوهشی هستند و تنها به نشستی که برای ارائه مقاله در صبح روز همایش به مدت یک ساعت و نیم برگزار شد، اکتفا شد.

تدوین نظریه شجره طوبی بر اساس سیره پیامبران علیهم‌‌السلام در قرآن کریم و بیانات مقام معظم رهبری (مد‌ظله ‌العالی)؛ راهکاری جهت مدیریت فرهنگ اسلامی عنوان مقاله برتر نهمین دوره این همایش است که به قلم مهدیه سادات خشوعی نوشته شده است. مهدیه سادات خشوعی که دارای مدرک دکتری در رشته روانشناسی عمومی است توانسته است در همایشی که محوریت و موضوع آن پژوهش‌های قرآنی است حائز رتبه برتر شود. همچنین برخی از اسامی اعلام شده میان برگزیدگان، افرادی بودند که اسامی آن‌ها در سال‌های مختلف میان اسامی برتر به کرات اعلام شده است.

بنا برگزارش ایکنا، حجت‌الاسلام اکبری، دبیر همایش همچنین به دهمین دوره برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: بنا داریم که برای همایش دوره بعدی پژوهش‌های قرآنی، سازوکار خاصی اتخاذ کنیم و یک برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم. ان‌شاء‌الله دقیقاً بعد از اتمام دوره نهم برای دوره دهم برنامه‌ریزی خواهیم داشت تا بتوانیم بیشتر وجه بین‌‌المللی آن را تقویت کنیم. هر چه در این جهت سرمایه‌گذاری کنیم کم است. امیدواریم حضور گسترده و هرچه بیشتر پژوهشگران، مؤلفان و شخصیت‌های علمی کشور را در دهمین دوره این همایش داشته باشیم.

حال باید دید که آیا حقیقتاً اهتمام به شروع جشنواره دهم بلافاصله بعد از اختتامیه نهمین دوره همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی دیده خواهد شد یا نه. 72 میلیون تومان مجموع مبلغی بود که به برگزیدگان این همایش تعلق گرفت که در مقایسه با جوایز تعلق گرفته به‌طور مثال به نفر برتر رشته‌‌ قرائت که 60 میلیون تومان بود، رقم قابل ملاحظه‌ای می‌شود که علی‌رغم هزینه‌های فوق‌العاده‌ای که اینگونه همایش‌ها به بیت‌المال تحمیل می‌کنند، انتظار می‌رود آن بازخورد و فایده لازم را داشته باشند. در واقع هر کاری زمانی ارزش پیدا می‌کند که بازدهی آن بیشتر از سرمایه‌ای باشد که برای آن صرف شده است. آیا در مورد این همایش نیز اینگونه بوده است؟

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۱۰:۱۵
0
0
سلام
ناشناس
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۲۰:۵۲
0
0
در کدام همایش از چهل مقاله تقدیر می شود؟ !! این همایش به اصطلاح بین المللی تنها در دو ساعت برگزار و تمام می شود و هیچ گونه پیش همایشی در آن نیست.
جالب است بدانید دست اندر کاران معاونت پژوهشی دانشگاه یعنی همان کسانی که مسئول دریافت و ارزیابی مقالات بوده اند، تقریبا همگی جزو نفرات برتر همایش هستند!!
شما می دانید هفتصد اثر پژوهشی شاید تنها یک حرف تبلیغاتی است، هیچ وقت سازمان اوقاف بازرسی نفرستاده تا ببیند فقط عنوان این هفتصد اثر پژوهشی چیست؟
سعیدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۱۲:۱۶
0
0
من هم با نفر قبلی موافقم. برگزیدگان اصلی از بین داوران بودند با کمی بررسی کاملا مشخص است جالب است نفرات اولیه ازبین خودشان است پول کلان همون جا جابجا شده اخه بی انصاف 18 ماه برای پایان نامه ام زحمت کشیدم و تنها پایان نامه بزگزیده همایش بودم. تحقیقی تام و جامع در زمینه ی فرهنگ بود که کسی در این زمینه تحقیق نکرده بود حداقل میتونستین منو دیدار رهبری که ببرین ' حیف شد ....
از اعضای دبیرخانه همایش
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۸ - ۱۳:۳۳
0
0
باسلام
اگر بدون تعصب کار می کنید پس چرا نظرات مختلفی که داده می شود را نمی گزارید
چرا نمی خواهید مردم متوجه بشوند که 40 مقاله برگزیده این همایش فقط از خود دوستان دبیرخانه و دبیر همایش و معاونین ایشان بوده؟
چرا نمی خواهید متوجه بشوند که کل آثار 170 اثر بوده است؟
اعضای دبیرخانه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۱۶:۰۰
0
0
سلام
در دو سال متوالی دبیر اجرایی همایش رتبه اول طرح را به خودش اختصاص می دهد . امسال هم هم طرح او رتبه اول را کسب کرد و مقاله اش برگزیده شد.
م
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ - ۱۵:۰۱
0
0
محمد اکبری
علی سروری مجد
محمد فاکر میبدی
مجتبی قاسمی
علیرضا کاوند
مهدی عبد اللهی پور
از اعضای کمیته همایش با اسامی اصلی رتبه آوردند ؟؟؟؟؟ با اسامی مبدل ؟؟؟؟
خ
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ - ۱۵:۰۹
0
0
جالبه ؟؟؟؟
برگزیدگان پارسال و امسال و با هم تطبیق بدین متوجه میشین چقدر اسامی برندگان تکرار می شن ؟؟؟؟
مثلا همین نفر اول ؟؟؟؟
و بقیه اسامی ؟؟؟؟
دین فروشی هرگز
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ - ۱۲:۵۲
0
0
حتی پایان نامه ها هم وقتی به داوری داده شده هم نام استاد راهنما و هم نام داور و هم نام نویسنده لاک گرفته شده است. و ان فردی که ادعا کرده که پایان نامه اش دو سال برایش وقت گذاشته، باید عرض کنم توسط همان کسی داوری شده و رد شده که خود ان استاد، استاد راهنمای همان پایان نامه بوده است.
متاسفانه قرار نیست گاهی ماست هر کسی برای خودش ترش باشه......... همیشه قطعا شیرینه و اما دموکراسی علمی یعنی همین. یعنی همین که اعضای دبیرخانه دست در نمره داوری داوران نبرده اند و و نفر اول واقعا بالاترین نمره را کسب کرده. اگر منتقدان علاقه داشته و دارند که اعضای دبیرخانه دین فروشی کنند ، بسم الله.... خودشان بیایند برگزیده ها را گزینشی انتخاب کنند و نظرات داوران کشک. سال بعد خودتان برگزار کنید و هر طور صلاح می دانید داوری بفرمایید. البته مراقب باشید دین نفروشید. بدرود. نکته مهم دیگر این است که دانشگاه علوم و معارف قران کریم به دلیل اینکه چند سال است این نوع همایش ها را برگزار می نماید طبیعتا دانشجوها و اساتید این دانشگاه در روش نگارش مقاله همایشی تبحر یافته اند و نکات قوت و ضعف سالهای گذشته خود را می دانند. از این روست که افرادی از این دانشگاه هم حایز رتبه شده اند. اما اگر امار مقالات اینترنتی و نامقالاتی که گاه سرقت علمی و گاه تلفیقی از سرقت علمی و نگارش نویسنده اش بوده بیان شود .مشخص میشود که چه اساتید و دانشجویانی که از سراسر کشور مقاله فرستاده اند و در چک اینترنتی مشخص شده که ....
تازه بعدش هم زیر بار نمیروند و می گویند فلانی از ما دزدی کرده!!!!!!
البته هر سال امار این سرقتها کمتر میشود. همه داوران، مشروح داوری کرده اند و صرف یک نمره خالی نبوده است. ضمنا لطفا اساتیدی که رتبه نیاورده اند به دانشجویانی که رتبه اورده اند خرده نگیرند چون ملاک متن داوری داوران محترم بوده است نه استادیار بودن یا دانشیار بودن یا استاد تمام بودن فلان استاد و شهرت فلان پژوهشگر و انتسابش به فلان جا. . امیدواریم خداوند ما را از مسیر حق خارج نگرداند و پایمان نلغزد.
ناشناس از همدان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ - ۱۳:۳۷
0
0
من از دانشجویان رشته علوم تربیتی همدان هستم که شناختم نسبت به دکتر کاوند و دکتر عبداللهی کم نیست. با سرچی که من کردم و استادم هم گفت من این دو نفرو میشناسم که از فعالان علمی دانشگاه قران هستند. من در روز همایش بودم و دیدم دکتر مهدیه سادات خشوعی رتبه اول شده بود. اخه وقتی اسم پنج نفر اول که به ترتیب مبالغ 12 ملیون و 10 و 8 و 6 و 4 ملیون را به خود اختصاص داده اند از دانشگاه نیستند، چرا این همه کذب به دانشگاه قران می بندید که پول های کلان همون جا جابجا شده؟ وقتی بین رتبه ده تا 20 فرقی در مبلغ نیست و یک ملیون و دویست هزار تومان میبرند و سهم هرکدام از مقالات مشترک مشخصه چرا میگید اون افراد دبیرخانه دنبال پول بوده اند؟ ای کاش فقط یک هزارم درصد احتمال می دادید که تصورتون اشتباهه. اون افرادی که محمد اکبری علی سروری مجد محمد فاکر میبدی مجتبی قاسمی علیرضا کاوند مهدی عبد اللهی پور باشند همگی از کسانی هستند که سوابق درخشانی در حوزه علوم قران و حدیث برخوردارند. اقای دکتر کاوند حدود 30 مقاله تا کنون نوشته که برخیش علمی پژوهشی است و برخیش isi . اقای دکتر کاوند 6 جلد کتاب تالیف کرده و همکار دکتر علی اکبر ولایتی در نگارش دایره المعارف نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است. دکتر کاوند خودش کلاسهای روش تحقیق و روش نگارش مقاله علمی - پژوهشی برگزار می کنه. و هرسال تو هر همایش داخلی و خارجی که شرکت کرده رتبه اورده. اقای دکتر مهدی عبداللهی صاحب بیش از 25 مقاله در همایش ها و مجلات علمی پژوهشی است و ایشون هم هرسال تو هر همایش داخلی و خارجی که شرکت کرده رتبه اورده.و سالیان قبل هم در همایش دوره هشتم رتبه داشته و تازه امسال رتبش پایین تر شده، ایا وقتی خودش امسال رتبش پایین تر امده، نشان دهنده این نیست که ملاک ارزیابی متن ارزیابی 76 داور از سراسر کشور بوده است و اعضای دبیرخانه همه کارشان شفاف بوده است و دست در داوری ها نبرده اند؟ شاید خیلی ها نمیدونند که در نگارش مقاله ، رعایت استاندارد همایش و نداتشن غلط تایپی و روانی متن در بخش ارزیابی به عنوان برخی از ملاکها بوده است. شاید بخشی از مقالات این چیزهارو رعایت نکردند و با اینکه مقالات خوبی بوده نمرشون کم شده.
ناشناس از ...
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ - ۱۳:۴۰
0
0
ان فردی که ادعا کرده کل اثار 170 اثر بوده نه 700 اثر، قطعا در روز قیامت در پیشگاه خداوند و امام زمان عج باید پاسخگوی زحمات شبانه روزی 24 ساعته دوستانی باشد که حتی از تعطیلات و زن و بچه خود زدند و خواب را بر خود حرام کردند و به دلیل فشار در قبل از برگزاری همایش و حین برگزاری با قرصهای مسکن درد های خود را تسکین دادند و فلانی با درد کلیه و مشکل درد استخوان پا پس از تصادف باز هم رسم فتوت را به جا اورد و همکاری کرد، و احدی نگفت خسته نباشید بلکه گفتند غلط کردید اینطوری برگزار کردید و اینطور نمره و رتبه مشخص کردید. الهی نحن الفقراء الیک.
ناشناس قم
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ - ۱۳:۴۲
0
0
با سلام و احترام
بنده ایمانم را به عدل الهی شاهد میگیرم که هیچ یک از اعضای دبیرخانه اجرایی هرگز پس از کد گذاری اولیه توسط کاربر سیستم از کد مقاله خود هم مطلع نبودند چه برسد به کد مقاله دیگران. پس از کد گذاری و چک اینترنتی و سپس ارزیابی علمی- ترویجی، اثار اندکی به مرحله داوری علمی-پژوهشی راه یافتند که پس از ارسال رندمی هر کد - مقاله به دو داور سطح1 و سطح 2 (جهت ایجاد توازن بین داوریها) نتیجه حاصله مشخص شده است و اگر اختلاف بین داوری دو داور بیش از 20 امتیاز بوده، جهت عدم تضییع حق نویسنده، به داور سوم (در واقع داوری پنجم) ارجاع شده است و نمره ان داور به هر نمره ای که از دو داور قبلی نزدیک تر بوده با ان نمره جمع و سپس معدل گرفته شده است. چون طبیعتا وقتی اختلاف بیش از 20 امتیاز باشد حتما یکی از دو داور نمره غیر منطقی داده. یا خیلی سهل گرفته یا خیلی سخت. پس با این حساب نباید حق مقاله نویس تضییع شود. امسال به دلیل نزدیکی بیش از حد نمرات به یکدیگر تا حدی که نمرات چند نفر نیم نمره یا هفتاد و پنج صدم با نفر قبلی و بعدی فرق داشته ، از این رو افرادی بوده اند که جزء چهل نفر واقع نشده اند اما نمره شان نزدیک به رتبه های بالاتر بوده است. این تورنومنت علمی به دلیل استفاده از بیش از 70 داور از سراسر کشور در نوع خود بی نظیر است چرا که از هفتاد و اندی استاد برجسته دانشگاه ها استفاده کرده که جای افتخار برای مجموعه دانشگاه قران است. متاسفانه برخی مقالات به دلیل نپرداختن به بحث فرهنگ، نمره کمی اورده اند در حالی که گاه مقالات خوبی نوشته شده اما داور محترم در ان قسمت مفهوم شناسی نمره کمی داده و از این رو نمره کل مقاله کم شده است. رتبه اول طرح های پژوهشی هم طرح خود را طی حدود چهار سال نگاشته و طبیعتا وقتی در پژوهشگاهی معتبر در خارج از دانشگاه داوری طرح ها صورت گیرد همان طرح رتبه اول می اورد. رتبه اول طرح ها کسی است که دو سال قبل که باز هم برگزیده شد ، طرح خود را از این همایش حذف کرد. ایا این ایثار نیست؟ نفر اول طرح پژوهشی، مبدع چهار نوع طرح نگاری پژوهشی هستند و از نخبگان دانشگاه امام صادق ع و مشکل انجاست که طرح های دیگر ان قدر قوی بوده!!!!!! که علارغم حذف نام افراد از بالای طرح، باز هم طرح ان فرد رتبه اورده است.
م
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۵ - ۱۴:۲۸
0
0
با تشکر از سعه صدر شما در پاسخگویی به انتقادات .
ناشناس
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۱۴:۴۸
0
0
باسلام
ضمن تشکر ازهمه دوستان که پیام گذاشتند؛به نظر من در روند اجرای همایش اشکال بود و میشد بهتر و با حاشیه کمتر برگزار شود ولی خیلی حق و ناحق نشد اما اشکال مهم کار ایجاد شبهه بود چون بنده اطمینان کامل دارم صدر صد کسانیکه دست اندرکار همایش بودند و مقاله ارائه کردند(چه به اسم خودشان و چه به اسم دیگران) مقاله شان رتبه آورد و این اشکال خیلی بزرگی است.و ایکنا خیلی راحت میتونه اینرو پیگیری کنه و نفس همایش خوبه ولی باید سالهای دیگه انشاالله بدون این حواشی و با سطح علمی بالاتری برگزار بشه.
عضو دانشگاه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۷
0
0
با سلام و احترام به نظرات وارده. از آنجا که به تمامی 700 اثر واصله به دبیرخانه همایش نقد های داوران فرستاده شده تا در جریان مشکلات و محاسن مقالات خود قرار گیرند، بنابر این تازمانی که مقالات برگزیده توسط صاحبان آنها اصلاح نگردد نمی توان مجموعه مقالات را منتشر کرد. در واقع سال گذشته هم که برخی دوستان پیگیر بودند تا مجموعه مقالات همایش دوره هشتم که قران کریم و تمدن اسلامی بود، قبل از برگزاری همایش منتشر شود، در جریان نبودند که ما مقالات برگزیده ای را چاپ می کنیم که اصلاحات علمی و ویرایشی داوران را انجام دهند. از طرفی مقالات برگزیده ای که در پنلهای جنبی همایش مورد نقد و ارزیابی هیات ژوری داوران قرار می گیرد، صاحبان این مقالات باید باز هم در اصلاح مقالاتشان به این نکات توجه داشته باشند. بنابراین مخاطبان همایش اجازه دهند تا مجموعه مقالات همایش در فرصت مقتضی منتشر شود. اگر اصلاحات توسط صاحبان مقالات صورت گیرد، می توان حداقل نشر الکترونیکی مجموعه مقالات را انجام داد. به امید چاپ مجموعه مقالات همایش پیش از زمان فراخوان همایش دوره دهم .

دوستان عزیز جهت رفع ابهامات ارزیابی همایش لطفا به خبری که چند روز پیش در سایت محترم ایکنا توسط دانشگاه ارسال شده مراجعه نمایند. ؛ عنوان خبر: توضیحات دانشگاه علوم و معارف قرآن درباره نحوه داوری آثار همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن
captcha