تالیف تفسیر فروغ به جلد پنجم رسید
کد خبر: 3306984
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
علی‌اصغر صرفه‌جو خبر داد:

تالیف تفسیر فروغ به جلد پنجم رسید

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر آموزش موسسه تحقیقاتی و مدرسه علمیه جوادالائمه(ع) از تالیف پنجمین جلد تفسیر فروغ خبر داد و گفت: این تفسیر در صد جلد چاپ خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر صرفه‌جو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: تالیف این تفسیر از سال 1377 از سوی آیت‌الله احدی و جمعی از شاگردان ایشان بنیان نهاده شد.

وی ادامه داد: بیش از 20 دانش‌پژوه در تالیف این تفسیر با ایشان همکاری داشته‌اند و تاکنون 5 جلد آن منتشر شده است. صرفه‌جو با اشاره به مباحث و محتوای این تفسیر یادآور شد: این تفسیر با هدف پیوند مباحث قرآنی و علوم روز به ویژه در حوزه علوم انسانی کار خود را آغاز کرد و الحمدلله پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در این تفسیر مباحث مختلف مانند روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، تربیتی، اخلاقی و حتی مباحث ریاضی و علوم تجربی با نگاه به آیات و روایات مورد بحث قرار گرفته است.

صرفه‌جو عنوان کرد: بنا براین است که این تفسیر در صد جلد منتشر شود. البته ما تعجیلی در روند تالیف نداریم و بیشتر از تعجیل بر اتقان مطالب و به‌کارگیری توان علمی دانش‌پژوهان تاکید داریم.

وی بیان کرد: نرم‌افزار تفسیر فروغ نیز تا پایان سه جلد آن تولید و به بازار نشر راه یافته است و مابقی مجلدات نیز به تناوب در قالب مکتوب و دیجیتال نشر خواهدیافت.

صرفه‌جو تاکید کرد: تفسیر فروغ مبتنی بر دانش‌های گوناگون و استناد آن به آیات و روایات تالیف شده و از تفاسیر گوناگون از جمله مجمع البیان، نمونه و المیزان نیز در این زمینه بهره برده‌ایم.

captcha