آخرین خبرهای سیزدهمین آزمون سراسری قرآن وزارت ارشاد/ احتمال یک نوبته شدن
کد خبر: 3307862
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
خدمتکار خبر داد:

آخرین خبرهای سیزدهمین آزمون سراسری قرآن وزارت ارشاد/ احتمال یک نوبته شدن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ضمن اعلام آخرین خبرها از اعلام نتایج سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد از احتمال یک نوبته شدن این آزمون خبر داد و گفت این طرح در حال بررسی است.

مرتضی خدمتکار، مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد نتایج سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: بنای ما بر این است که نتایج این آزمون روز پنج‌شنبه هفتم خردادماه اعلام شود،‌ البته احتمال اینکه نتایج روز شنبه، نهم خردادماه اعلام شود نیز وجود دارد. اعلام نتایج در روز شنبه قطعی خواهد بود، هرچند که روند اعلام نتایج از روز پنج‌شنبه خواهد بود.

تاریخ اعلام نتایج آزمون سیزدهم
وی افزود: نتایج مشخص شده و پاسخنامه‌ها تصحیح شده است و برخی عملیات برای بارگذاری آن بر روی سایت در حال انجام شدن است،‌ به محض اعلام نتایج 10 روز برای اعتراض و رسیدگی به اشکالات احتمالی در نظر گرفته شده است.

صدور گواهینامه‌ها بعد از پایان مهلت 10 روزه برای اعتراض
مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تصریح کرد: بعد از پایان یافتن مهلت اعتراضات کار صدور گواهینامه‌ها آغاز خواهد شد و قرعه‌کشی مشخص کردن نفرات برگزیده را طی مراسمی نیز برگزار می‌شود.

قرعه‌کشی انتخاب برگزیدگان تا قبل از ماه رمضان
خدمتکار اظهار کرد: قرعه‌کشی انخاب برگزیدگان آزمون سیزدهم قبل از ماه مبارک رمضان است و در تلاش هستیم تا این قرعه‌کشی را قبل از نیمه شعبان انجام دهیم، طبق دستورالعملی که قبلاً به استان‌ها اعلام شده است، حدوداً 500 نفر را به عنوان نفرات برگزیده شناسایی و اعلام خواهد شد.

رشد 100 درصدی برگزیدگان
وی با تأکید بر اینکه در آزمون سیزدهم معرفی برگزیدگان با رشد 100 درصدی همراه بوده است، بیان کرد: سال گذشته حدود 220 نفر مجموعاً شناسایی و تجلیل شدند در آزمون سیزدهم 450 تا 500 نفر به عنوان برگزیدگان معرفی شده و کمک هزینه سفر به عمره مفرده، عتبات عالیات، مشهد مقدس و ... به آنها اهدا خواهد شد.

جزئیات آزمون چهاردهم
مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد همچنین در مورد آزمون چهاردهم نیز خاطرنشان کرد: در حال مطالعه طرحی هستیم که ببینیم آزمون‌ها وزارت ارشاد دو بار در سال برگزار شود مفیدتر خواهد بود یا اینکه در سال یکبار باشد،‌ در حال حاضر مشغول مطالعه این طرح هستیم و به احتمال زیاد تا پایان خردادماه به یک جمع‌بندی در این زمینه خواهیم رسید،‌ بنابر این فعلاً تکلیف آزمون چهاردهم بستگی به این طرح دارد.

آبان یا آذرماه زمان برگزاری آزمون در صورت یک نوبته شدن
خدمتکار بیان کرد: اگر به این نتیجه برسیم که آزمون‌ها در سال یک نوبت برگزار شود احتمالاً زمان آزمون‌ها دچار تغییراتی خواهد شد، ‌به این صورت که اگر یک نوبت در سال برگزار شود، زمان آزمون آبان یا دهه اول آذرماه خواهد بود، ‌تا بتوانیم از فضای مدارس، استفاده کنیم. اگر در سال دو نوبت برگزار شود بر همان روال سابق در اردیبهشت و مهرماه برگزار خواهد شد.

اضافه کردن دو رشته در بخش عترت
وی گفت: در دوره چهاردهم تلاش داریم تا دو رشته جدید را در بخش عترت به این آزمون اضافه کنیم، سال گذشته بخش عترت تنها یک رشته داشت و آن هم ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه بود، امسال قصد داریم تا رشته صحیفه سجادیه را نیز به آزمون دوره چهاردهم اضافه کنیم،‌ کار مطالعاتی این رشته صورت گرفته و منابع و تألیف متون آموزشی آن شروع شده است که امیدواریم آن را به فصل تابستان برسانیم.
مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: رشته دیگری که در آزمون چهاردهم اضافه خواهد شد، مربوط به کتاب چهل حدیث حضرت امام(ره) است که متن آموزشی عمومی این کتاب در حال تدوین است،‌ با توجه به اینکه محتوای این کتاب سنگین است و برای عموم کمتر قابل استفاده است، در حال روان سازی ان هستیم تا یک درسنامه از آن بیرون بیاید تا این دو رشته نیز در کنار رشته‌های قبلی اضافه شود.

captcha