نماز؛ سدی محکم در برابر گناهان
کد خبر: 3308008
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
برزگر اظهار کرد:

نماز؛ سدی محکم در برابر گناهان

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی گفت: نماز نه‌تنها در جبران گناهان و پوشیده شدن آن نقش دارد، بلکه می‌توان از آن به‌عنوان سدی در برابر گناهان آینده نیز نام برد.

علی برزگر، رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در گفت‌‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: نماز، یگانه عملی است که در نخستین پایه باعث روی آوردن بنده به سوی کردگار و در مرحله دیگر موجب اقبال ایزد منان به بنده می‌شود.

وی افزود: اقامه نماز سبب نزدیکی انسان به پروردگار خود شده و با توجه به آیات و روایات، بالاترین حالت قرب بنده به خدا سجده بر خاک است.

برزگر ادامه داد: نماز تأثیرات بسیاری بر رفتار و زندگی روزمره انسان داشته که به‌خوبی در رفتار یک نمازگزار واقعی قابل مشاهده است.

وی در رابطه با آثار نماز گفت: تعظیم به خدا و تحقیر تمام قدرت‌های دنیوی، خودسازی، زدودن گناهان، رعایت حقوق و توسعه اقتصادی از جمله مهمترین آثار نماز در زندگی و رفتار انسان است.

برزگر گفت: از آنجا که کودکان و نوجوانان با نگریستن به گفتار و رفتار پدر و مادر رشد می‌کنند، نماز خواندن و درستکاری والدین باعث نهادینه شدن این رفتار در شخصیت و اعمال فرزندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه والدین باید در کودکی انگیزه و اندیشه اقامه نماز را در فرزندان خود پرورش دهند، افزود: پدر و مادر می‌توانند با تمجید صفت نیک نماز خوانی فرزندان خردسال در جمع دوستان و نزدیکان، یا تعلیم فلسفه نماز با زبان ساده ، از همان دوران کودکی بچه را با قرآن و سنت و عترت رسول خدا (ص) آشنا کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی گفت: اگر نمازگزار نمازش را  اول وقت و با رعایت آداب و سنن آن به خوبی ادا کند، شیطان هرگز نمی‌تواند بر چنین شخص مؤمن و پاک نفوذ کند.

captcha